Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

utskriftsfel "-8940"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får fel: internt fel -8940 när jag försöker skriva ut med min powerbook. Jag har surfat och letat men inte lyckats hitta beskrivning på 8940. Någon som har den?
´snus

Har du en Asanté Lokaltalk-Ethernet adapter kopplad till datorn? Jag har stött på detta problem med just Asanté-adaptrar. I något fall bytte jag adapter, och det hjälpte. En annan gång byttes skrivaren till en med Ethernet-kort, för att slippa adaptern.

[ 26. februari 2003, 11:19: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

Uppträder felet i alla program?
Jag hade ett likande fel när jag försökte skriva ut från FileMaker 6.0, då var det en printerfont som saknades eller var skadad.

Problemet uppträder i alla program. Jag har en Dayna etherprint och powerbooken (1400) och skrivaren är på localtalkdelen medan nyare macar är på ethernetsidan.
Jag provar nu ett antal äldre system och PR nollning mm så får vi se.

Du har helt rätt.
Etherprintgrejen är problemet, Installationen av skrivaren fungerar om etherprinten är avstängd. Sedan går det bra att skriva ut även om den är påslagen. Kontiga saker, hände inte med den gamla macen inkopplad via localtalk på samma vis.

Utskriftsfel gör mig vansinnig

Någon om kan hjälpa mig lösa ett jätteproblem. Vid utskrift får jag bara en info-ruta som säger:

Skriv ut
Fel vid utskrift

sen händer inget!

Allt verkar okay i utskriftsinställningar och det är inget fel på skrivaren för det går att skriva till den från andra datorer. Jag har både USB-sladd och printserver till skrivaren (alltså IP-utskrift).

Någon som vet var jag ska börja söka felet?

Tobbe

Ursprungligen av sematm:

Någon om kan hjälpa mig lösa ett jätteproblem. Vid utskrift får jag bara en info-ruta som säger:

Skriv ut
Fel vid utskrift

sen händer inget!

Allt verkar okay i utskriftsinställningar och det är inget fel på skrivaren för det går att skriva till den från andra datorer. Jag har både USB-sladd och printserver till skrivaren (alltså IP-utskrift).

Någon som vet var jag ska börja söka felet?

Tobbe

Attans osis att du inte fått hjälp. Nu sitter jag här med samma symptom. Jag har 40 minuter på mig att skriva ut och posta ett viktigt brev. Å så får man den där inte särskilt informativa skylten. Det märks att vi rör oss mot wintel. hu!

1
Bevaka tråden