Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att uppgradera?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har en fråga ang. min Power PC 5400/180. Jag har Mac OS 8.5 på den nu, men är det värt att uppgradera till 8.6? Kommer den bli segare, stabilare etc? Och måste man gå igenom några andra uppdateringar först, typ 8.5.1, om sådana finnes?

Mvh Olle

jag tycker du ska försöka med en upgradering!

Ps. Varför har du inte Mac OX 10? Ds.

  • Medlem
  • 2003-02-28 23:22

k a n s k e för att det knappast funkar särskilt perfa på den maskinen?!?!?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-28 23:35

Om du använder 8.5 så är det bra att gå upp till 8.6.
För då är det flera buggfixar ordnad.
Men det är system 8.1 idealisk för denna datorn, eftersom då upplever du bra prestanda med denna datorn.

  • Medlem
  • 2003-03-01 01:36

Men 8.6 är nästan legendariskt bra. Ångrade uppgraderingen till 9, minns jag

En regel är att man inte ska laga det som inte är trasigt. Fungerar din dator bra med 8.5? Om den gör det, varför ändra på något? OS X fungerar inte på din dator, men du kan uppdatera till 8.6 om du vill. Ladda ner 8.6 här (välj rätt språk). Mer om vad som har ändrats från 8.5 till 8.6 kan du läsa om i text-filen där du laddar ner uppdateringen.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: REP:
Om du använder 8.5 så är det bra att gå upp till 8.6.
För då är det flera buggfixar ordnad.
Men det är system 8.1 idealisk för denna datorn, eftersom då upplever du bra prestanda med denna datorn.

Både 8.5.1 och 8.6 upplevde jag som stabila och snabba. 8.6 fick bättre stöd för moderna funktioner och nya gränssnitt.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: REP:
Om du använder 8.5 så är det bra att gå upp till 8.6.
För då är det flera buggfixar ordnad.
Men det är system 8.1 idealisk för denna datorn, eftersom då upplever du bra prestanda med denna datorn.

Både 8.5.1 och 8.6 upplevde jag som stabila och snabba. 8.6 fick bättre stöd för moderna funktioner och nya gränssnitt.

Jo, 8.5 funkar bra, men förut körde jag 9.1 utan problem på den burken, kanske beror på att jag har 96 Mb i ram. Det borde ju räcka för 8.6... men jag vet ju inte

1
Bevaka tråden