Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka datorhögtalare ska man köpa?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska lite lagom till jul beställa ett par högtalare till datorn. Dessa ska helst beställas från en apple återförsäljare så antagligen väljer jag några som finns på apple-store. Det är inte helt omöjligt att införskaffa de från någon annan återförsäljare men det är lite mer trixigt...

Hur som helst: högtalarna ska främst användas till musik med måttlig volym(köket) och min första tanke var att beställa iSticks men de små jävlarna vill ju ha USB och jag hade tänkt vara lite smidig o ansluta dem till iPod. Någon som har erfarenhet av de andra högtalrna som finns på applestore, JBL tex? ALLA förslag är högt uppskattade, saker som dock premieras är design och förmåga att kunna spela musik på en rätt så hög volym med god kvalite(duh :rolleyes: ). Pris upp till 2500 exkl men då ska de va snygga

[ 11 December 2002, 13:11: Meddelandet ändrat av: Anton W ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-11 15:10

Kolla in denna tråden med mitt tips: Soundworks med digitalingång

mycket bra ljud för 1000:-

[ 11 December 2002, 15:10: Meddelandet ändrat av: tobot ]

Tackar, läste den tråden innan men det stod inte så mycket om de högtalare jag var intresserad av. Skulle eg vilja höra om någon har provat Creature-högtalarna, snygga små saker med den fördelen att man kan använde dem med iPoden. Är nyfiken på hur mycket ljud man får ur dem, är ju trots allt på 7-8w....

Lyssna på Klipsch!

• Medlem
  • International user
  • 2002-12-12 22:44

Det största felet med JBL Creature är att de tydligen inte finns i Sverige än. Har läst lite recensioner och de verkar helt klart intressanta. Inte lika kraftfull bas som tex Soundsticks men säkert helt tillräckligt, i alla fall för mig. Antal watt i högtalarna är däremot helt ointressant och säger inget om ljudkvaliteten.

De högtalare som de flesta recensenter verkar lyriska över är Klipsch, tyvärr lite dyra i Sverige...

Var köper man Klipsch?

• Oregistrerad
  • 2002-12-14 14:01

Hmm, JBL Creatures är säkert fina, men enligt specifikationen har den lilla subwoofern i plast ett baselement på 4 tum. Jag skulle nog inte vilja kalla en subwoofer i plast med 4-tums-element för subwoofer.

Grundtipset för den hugade högtalarspekulanten är nog Altec Lansing eller Klipsch, som båda gör ordentliga subwoofers i trä. Som kanske inte är så vackra, men vad gör det när man har subwoofern under bordet?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Var köper man Klipsch?

Här

1
Bevaka tråden