Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Limewire.com = gratis program?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört att http://www.limewire.com/ är ett program precis som Napster fast för program, filmer, Mp3 etc etc.

Allting finns. Allting är gratis. Sant?

Sant.

Limewire är skrivit i Java men ser efter installationen ut som ett vanlig .app-program. Du startar, väljer en mapp för downloads och en för uploads (dina delade filer) och klickar på "connect". Sedan är det bara att söka.

Du kan ju gissa vilka två områden som är bäst representerade...

Nej det är inte Astrid Lingrens samlade verk och akvariefiskar i färg...

[ 28-10-2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Den avslutar sig själv så fort man klickar utanför själva Limewire fönstret (tex på skrivbordet)..hmm..lite jobbigt.

Får inte någon kontakt med omvärlden, tror min brandvägg bråkar lite. jobbigt.

Hmm, det har jag aldrig upplevt. Ska testa det imorgon. För övrigt har jag inga problem med brandväggar.
Kan det något med inställningarna från brandväggen. Limewire borde väl använda ftp-protokollet...

• Medlem
  • 2001-10-29 10:29

Limewire är en Gnutella client/server och använder därför (enl. spec) HTTP protokollet för nedladdningar. Om du inte specifikt stänger av det kommer också andra att kunna ladda ned filer från dina delade mappar (default är bara downloads mappen om jag inte kommer ihåg fel).

Limewire är det sämsta av den typen av program som cirkulerar. Tyvärr är Limewire det som finns för Mac...

Direct Connect är på väg dock. Detta enligt programtillverkarna... hoppas snart!

Sen att programmet går toksakta på den senaste Macen med 1GB RAM är en annan femma... tack Java!

MacSatellite finns väl oxå. Fast många har väl haft problem med att komma fram med det.
Men visst är det käckt med limewire, om det bara varit lite stabilare.

Jag antar att ni redan vet det, men ge Limewire en 8 - 10 minuter på sig att kräla runt och hitta servrar, min LW gör detta väldigt långsamt men sedan dyker det upp nere i fönstret att det finns 10 eller 12 TB att ladda ned, brukar ta några minuter, men det är det värt. Finns verkligen massor! Vad jag menar är att LW fungerar inte som Napster, det tar TID (ca 5 minuter) innan den har hunnit hitta tillräckligt med servrar. Det var det felet jag gjorde i alla fall i början - jag hade inget tålamod helt enkelt...

MVH Mattias

Apropå Macsatellite funkar den inte sen några dagar tillbaka. Det kommer ett meddelande om att man måste ladda ner en nyare version, som inte finns.

Sen hänger den datorn ca en minut efter att man stängt programmet.

Iallafall på 4 av 4 G3or som jag testat på.

Men programmet är suveränt och kommer säkert i en fungerande version snart igen.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Limewire är det sämsta av den typen av program som cirkulerar. Tyvärr är Limewire det som finns för Mac...

Direct Connect är på väg dock. Detta enligt programtillverkarna... hoppas snart!

Sen att programmet går toksakta på den senaste Macen med 1GB RAM är en annan femma... tack Java!

Det finns ett hack man kan göra i LimeWire som gör det lite snabbare och snyggare, har testat själv och det fungerar bra. Kolla på; http://www.xlr8yourmac.com/OSX/limeware_os_x_tweaks.html

En del utav det hacket finns redan inarbetat i senaste versionen av Limewire har jag för mig.

Som t ex att menyn numera använder sig av menylisten och inte är högst upp i programfönstret.

• Oregistrerad
  • 2002-01-06 22:11

såvitt jag förstår det fungerar inte det hacket i nya versionen av limewire (i 10.1, det finns helt enkelt inte någon sån fil.

am I right?

1
Bevaka tråden