Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac på bilden, program för Win - igen!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så var det dags för ännu en artikel (från expressen) där en Mac figurerar på bilden men inte snackas det mycket om Mac i texten.

88 gratisprylar du kan ladda hem
Jag räknade till Mac 6 gånger, varav de flesta var webbläsare
http://www.expressen.se/article.asp?id=104770

Man börjar vänja sig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-14 15:34

Artikelförfattaren har inte så mycket koll.
Ragtime finns för mac men bara winodoze nämns.

Det enda som funkar är att maila och klaga!
Om tillräckligt många gör det tillräckligt ofta
så kanske det blir bättre!

Förmodligen är det så att när tidningarna ska illustrera dessa artiklar använder de skivor med royalty-fria bilder (typ StockByte, Digital Vision, John Foxx m.fl.). Om man köper en av dessa skivor med temat människor-datorer-kontor så är det till 90% macar på bilderna. Förmodligen för att fotografen tyckte att macarna gjorde sig så mycket bättre på bild.

Att artiklarna se´n är fulla med massa fel i övrigt är ju sorgligt.

Det paradoxala i skiten är att artikelförfattarna allt som oftast sitter och författar artikeln på en mac på redaktionen...

Under rubriken "Video&Ljud" där bl. a. RealPlayer fanns med, saknades Quicktime!

Du milde tid...

Vem är mest dåraktig? Dåren eller han/hon som följer dåren?

Ohh, ett StarWars citat förgyller alltid måndagsmorgonen

Tack för upplysningarna. Jag läser inte svenska kvällstidningar och blir inte mer sugen när jag läser dessa trådar. Det förstärker bara min kritik.

Jag diggar diverse grodor som Expressen kört med: "kolliderade med en fågel och tappade propellern" (fågeln var en tidningsanka eftersom det rörde sig om ett utmattningsbrott). "Sportjetplan" (affärsjet).

Varje gång en kvällstidning skriver om "80 gratisprogram på nätet" ler jag stort. Det gör inte att jag köper tidningen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Så var det dags för ännu en artikel (från expressen) där en Mac figurerar på bilden men inte snackas det mycket om Mac i texten.

Det kan ju faktiskt vara så att den som var redigerare med flit valde en bild på en mac, kalla det istället för produktplacering om än en dold sådan, tacka och ta emot. När jag får in bilder där även macar förekommer (SVT-Nyheter) så skäms jag inte en sekund att prioritera dom framför en sunkig PC-burk. Visst släpper jag även fram bilder av pc-burkar så att jag inte ska kunna beskyllas för att gå Apples ärenden.

- Olle

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-04-17 16:58

Skulle tro att det beror på att dom flesta tidningar faktist använder Mac.
När det sedan behövs en bild så önskar redigeraren en bild på en dator och fotografen plockar vad som finns i huset.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-04-17 19:51

Det var sammasak med Ikea, dom använder iMac:ar i sin katalog men deras hemsida gick inte att köra med Explorer för mac! Jag tycker att företagen borde annpassa sig lite mer, så alla kan bli nöjda!!!

1
Bevaka tråden