Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pc:n!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är måttet rågat...Skit OS, Windows alltså...är det inte det ena så är det det andra... Inte är det snyggt och knappast stabilt heller...För att inte tala om bärbara pc:s...Grundtillbehöret skulle vara en oändligt lång varmkabel...Batteritid vad är det för något...Visst på en gammal 286 eller 386 kanske men inte på någon nyare burk...Nää tacka vet jag vilken powerbook som helst...3-6 timmar är inga problem

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Nu är måttet rågat...Skit OS, Windows alltså...är det inte det ena så är det det andra... Inte är det snyggt och knappast stabilt heller...För att inte tala om bärbara pc:s...Grundtillbehöret skulle vara en oändligt lång varmkabel...Batteritid vad är det för något...Visst på en gammal 286 eller 386 kanske men inte på någon nyare burk...Nää tacka vet jag vilken powerbook som helst...3-6 timmar är inga problem

Nu överdriver du väl ändå iaf?

Jag som kör både Mac och PC vet att Windows Xp är inte så dåligt, Xp är faktiskt riktigt bra, fast lite svårt för mig att hitta i som inte använt Windows sen Windows 98.

Kör Mac hemma, PC i skolan. Vad är det som fått dig att reagera på det här viset då?Någont speciellt som hänt, eller bara fått lite problem med Windows som du inte klarar av att lösa(ta det med en nypa salt, klarar inte av det själv)?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 10:10

Även små stenar i skon skaver.

Har man tillräckligt många så blir man förbannad. Datorerna ska vara redskap för att göra något, de ska inte behöva "fixas till" hela tiden. Nu för tiden tar det mej ungefär en halvtimme (överdriver lite men inte mycket) att nå xplanes stadie av frustration när jag sitter vid en windows-burk. Det är en vanesak men jag vägrar vänja mej vid allt småstrul.

Snälla, inga fler PC-trådar. De tenderar ju bara att balla ur.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 10:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Snälla, inga fler PC-trådar. De tenderar ju bara att balla ur.

Förlåt, förhastade mej lite.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 10:39

Win XP skiter på sig ibland. Jag har tvingats till två fullständiga ominstallationer på ett år.

Kan inte någon vänlig människa skapa ett speciellt "Prata illa/bra om PC"? Då slipper förhoppningsvis alla trådar infekteras och vill man prata PC kan man göra det där istället. Det kan ju faktiskt vara kul att diskutera även sådant emellanåt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 11:55

Ja, jag säger då det. Var är S_W när man behöver honom!

XP är stabilt! Det erkänner jag. Det är stabilt!
Men PROGRAMMEN kraschar som om det inte vore sant!

Också så batteritiden dålig på min bärbara (Compaq Evo N115)...
Verkligen märkligt att dom kallas för bärbara om dom måste ha ikopplade el-sladdar hela tiden!

Ingen orkar med fler "hata pc" trådar längre.

Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om våra erfarenheter av att flytta 99mac till MacOS X Server men jag gör inte det!

1
Bevaka tråden