Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelning på tapeten igen!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-18 00:32

Ajabaja, nu kan du bli av med bredbandet och anmäld osv om du delar med dig för mycket av det goda...

Se: http://internetworld.idg.se/ArticlePages/200210/17/20021017130052_IW674/20021017130052_IW674.dbp.asp

Nja, är inte så orolig.. Dels för om jag delar med mig filer gör jag inte det publikt. Dels för typ nästan ingen någonsin har blivit just avstängd p.g.a detta..

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-18 01:48

Jag är inte heller orolig. Inte kan det vara olagligt att ladda ned det som är olagligt att ladda upp...eller? Jag menar, är det mitt fel att folk slänger ut hela program i cyberrymden?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Jag är inte heller orolig. Inte kan det vara olagligt att ladda ned det som är olagligt att ladda upp...eller? Jag menar, är det mitt fel att folk slänger ut hela program i cyberrymden?

Det handlade inte om att du laddar hem grejer (vilket knappast någon blivit dömd för, om det inte är barnporr), utan att du delar ut grejer, dvs sprider olagliga kopior. Många PC-användare kör ju t.ex. Kaaza eller liknande som fungerar som spridare av program.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-18 11:34

Jag skämtade bara! Fast nog måste det vara olagligt att ladda hem hela program? Sist jag var ute på Limewire och letade efter pdf-filer för att lära mig lite om InDesign såg jag att ett par stycken hade lagt ut hela programet. Inte nog med att det måste ta en vecka att ladda hem skiten, det kan väl inte heller vara lagligt?

Hmm, jag vet inte om du fortfarande skämtar eller inte...

Hursomhelst så när det gäller programvaror så har ingen blivit dömd för att ha laddat ner ett program, det är däremot användandet av programet som folk åker dit för. Fast än så länge har inga privatpersoner åkt dit för detta, bara företag, skolor, sjukhus mm så vitt jag vet.

• Medlem
  • 2002-10-18 11:47

OJ OJ OJ
Ibland förundras man över olika människors blåögdhet.
Det finns ju en ENORM spridningsaktivitet även på macsidan. Jag dristar mig till att misstänka att den procentuellt är än större på Mac än på PC.
Ladda hem t.ex. Hotline och se dig omkring, där finns allt, nästan. Sendan är det ju upp till var och en huruvida man vill vara en del av den olagliga verksamheten. Det finns ju en del där de faktiskt handlar om att dela med sig av t.ex. egenproducerad musik mm så det är ju inte bara aja baja där.
Erik

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-18 11:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ErikG:
OJ OJ OJ
Det finns ju en ENORM spridningsaktivitet även på macsidan. Jag dristar mig till att misstänka att den procentuellt är än större på Mac än på PC.
Ladda hem t.ex. Hotline och se dig omkring, där finns allt, nästan. Sendan är det ju upp till var och en huruvida man vill vara en del av den olagliga verksamheten. Det finns ju en del där de faktiskt handlar om att dela med sig av t.ex. egenproducerad musik mm så det är ju inte bara aja baja där.
Erik

Blåögd? Jag? Gott och väl.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ErikG:
OJ OJ OJ

Exakt vem syftar du på? Det är väl ingen här som hävdat att det skulle vara mindre kopiering på macsidan..?

1
Bevaka tråden