Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USCH! PC fråga från Macanvändare...

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-18 09:53

Som gammal Mac användare har jag lite dålig koll på windows...

Frugan börjar jobba hemifrån på PC, Win Me, när jag skulle hjälpa henna att installera en USB CD-brännare så letar installationsprogrammet för Nero efter enhet G: som är en nätverksenhet.

Fildelningen för PC nätverket är avslaget men hon vill (helst) inte ta bort de nätanslutningar till olika enheter och mappar som hon tidigare haft på nätverket på firman (ifall hon skall tillbaka).

Fattar INTE varför installationsprogrammet över huvudtaget skall försöka ansluta till det gamla nätverket! PC Skräp!

Att jämföra vid en mac installation. Sätt i kontakten, installera toast, bränn för glatta livet.

Vet inte om jag gör mig förstådd men...
Jag har bara Mac vänner på gott & ibland ont...

Erik

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-18 21:51

Win ME suger kraftfullt, försök åtminstone att få win2k eller XP som operativ. ME är undermåligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 21:55

Win ME och 98 är bara skrutt. Byt genast till Mdk 9.0 eller i nödfall Win 2K eller XP. Ledsen men jag vet ingenting alls om hur man får saker och ting att fungera i Win ME. Usch, usch! Win ME stinker.

[ 18 Oktober 2002, 22:06: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ErikG:

Frugan börjar jobba hemifrån på PC, Win Me, när jag skulle hjälpa henna att installera en USB CD-brännare så letar installationsprogrammet för Nero efter enhet G: som är en nätverksenhet.

Fildelningen för PC nätverket är avslaget men hon vill (helst) inte ta bort de nätanslutningar till olika enheter och mappar som hon tidigare haft på nätverket på firman (ifall hon skall tillbaka).

Fattar INTE varför installationsprogrammet över huvudtaget skall försöka ansluta till det gamla nätverket! PC Skräp!

Att jämföra vid en mac installation. Sätt i kontakten, installera toast, bränn för glatta livet.

Erik

Win....? No I didn + win I just lost a fortune!

Reklamslogans finns Apple. Utnyttja dem!

An Apple aday keeps the docs(dos) away!!

Eller ring mig så spånar vi på lite bra ideér.

• Medlem
  • 2002-10-18 23:03

Windows ME fungerar bara med porrpung.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-18 23:04

*ROTFLMBO*

[ 18 Oktober 2002, 23:08: Meddelandet ändrat av: Bob ]

• Medlem
  • 2002-10-18 23:16

ROTFLMPPO

Från en PC-nisse som kanske hamnat fel...
Testa med att byta enhetsbokstav på CD-brännaren (borde dyka upp i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn/Egenskaper) eller så kanske du bara kan mappa om G: till något annat... I övrigt så håller jag med ovanstående talare. ME är inte görbra alls...

• Medlem
  • 2002-10-21 23:14

Win Me Suger fett! Visst är det så... Problemet verkar vara att den nuvarande versionen av en specialmjukvara för musik avräkningar för ett musikförlag inte stöder högre OS än så!

Ny version för XP & 2000 kommer snart. Då kanske det funkar bättre...

--->Shattapp
Nä det funkar inte att byta enhetsbokstav,
Fattar fortfarande inte.

Nåja på Mac´en funkar det kalas! Synd bara att vi inte har USB 2.0 ännu...

Erik

• Medlem
  • 2002-10-21 23:17

Win Me Suger fett! Visst är det så... Problemet verkar vara att den nuvarande versionen av en specialmjukvara för musik avräkningar för ett musikförlag inte stöder högre OS än så!

--->Shattapp
Fattar fortfarande inte.

Erik

Gör som alla säger här, byt operativsystem. Windows ME får vuxna män att börja gråta.

Personligen tycker jag att Windows 2000 det mest användbara.

Citat:

när jag skulle hjälpa henna att installera en USB CD-brännare så letar installationsprogrammet för Nero efter enhet G: som är en nätverksenhet.

Erik

Kör själv win2k på min pc (hatar ME) och har inte Nero här på jobbet men som jag kommer ihåg det så går det bra o installera Nero utan ngn brännare.

Är brännaren installerad överhuvudtaget? Du vet att det inte görs genom Nero va?

Citat:

--->Shattapp
Fattar fortfarande inte.

Erik

OSX stödjer USB 2 bara köpa ett USB 2 kort..

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-10-21 20:32
Ursprungligen av Christopher Anderton:

OSX stödjer USB 2 bara köpa ett USB 2 kort..

*ser hur tvåerna flyger ut ur min G5*

Ursprungligen av ErikG:

Erik

jag förstår nog inte riktigt vad du babblar om...du ska installera en usb cd-brännare men gnäller på nero?

vad har nero med saken att göra?

har du öht kontrollerad att cd-brännaren ifråga antas fungera på win me? inte självklart med det operativsystemet

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-22 09:03

Har du installerat drivrutinen för USB-brännaren?
Ta hem senaste version från tillverkarens hemsida.
Gör det innan du startar Nero.

Problemet är nog löst nu... det var två år sedan tråden skrevs

Ursprungligen av Christofer:

Problemet är nog löst nu... det var två år sedan tråden skrevs

ah det gäller att kolla datum på trådarna på det här forumet, nu såg jag varför tråden drogs fram igen.... :eek:

1
Bevaka tråden