Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SONY bildskärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en SONY bildskärm i veckan. I lådan låg det en liten plugg "HGC-15M/F-2", "1-785-512-31" som enligt manualen skall användas för G3or och G4or men det stod inget om iMac. Vad gör denna plugg? Jag har kopplat bildskärmen till en iMac och allt fungerar utan pluggen.
Pluggen är av typen "förlängare" och innehåller någon form av anpassning.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Saffran:
Jag köpte en SONY bildskärm i veckan. I lådan låg det en liten plugg "HGC-15M/F-2", "1-785-512-31" som enligt manualen skall användas för G3or och G4or men det stod inget om iMac. Vad gör denna plugg? Jag har kopplat bildskärmen till en iMac och allt fungerar utan pluggen.
Pluggen är av typen "förlängare" och innehåller någon form av anpassning.

Se i ena änden om det är en kontakt med 2 rader med stift och i andra änden om det är en kontakt med 3 rader med stift. Om det är så är detta antagligen en adapter som gör att du kan plugga in din skärm med VGA-kontakt till en mac med den gamla mac-kontakten.

Nej, det är en treraders "modern?" sk VGA-kontakt.
Pluggen är av typen "förlängare" ( identisk han och honkontakt ) och måste innehålla någon form av anpassning.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-11-05 22:27

Jag har också en Sonyskärm. Använder den till min G4:a

Enligt min manual så är adeptern till för att välja rätt upplösning och överföra det förinställda läget i bildskärmens minne mellan skärmen och datorn på ett korrekt sätt.

Om man byter upplösning utan att använda adeptern kan följden bli, att antingen meddelandet OUT OF SCAN RANGE visas, eller att ingenting syns på skärmen.

Eva

Citat:

Skapades ursprungligen av: Eva:
Enligt min manual så är adeptern till för att välja rätt upplösning och överföra det förinställda läget i bildskärmens minne mellan skärmen och datorn på ett korrekt sätt.

Eva

Aha, eller jaha, min nyfikenhet är nästan stillad, tack.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-11-07 12:53

>>Saffran.
Jag förstod inte heller vad jag skrev

Underbart.

1
Bevaka tråden