Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac.com = webmail!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

fr.om i morse fungerar alla mac.com adresser även som webmail. adressen är http://webmail.mac.com/

Fortfarande i Beta version , men föredömligt mycket snyggare och coolare än någon annan webmail jag har sett i allafall. Då har jag inte längre något problem när jag skall maila och airporta på stan längre. (min Smpt.server telia.mail.com gillade inte inte andra uppkopplingar än sin egen.)
tilläggas kan att mac.com adressen har dragits med problem på sistone. men mailen fanns faktisk på webbmailen istället.

• Medlem
  • 2002-04-17 19:34

underbart! den här har jag väntat på länge.

/majk

Konstigt är att jag hittade 82 brev i inkorgen från olika "@mycom.co.jp"

Jag har ett filter i min mail.app som ska rensa dem.

Det ser ut som ett Japanskt nyhetsbrev.
Nån annan som får dessa?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-17 21:06

Perfekt!

Underbart! Riktigt, riktigt snyggt och snabbt är det också. Nu kan man göra sig av med det taffliga Yahoo!-kontot.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-17 23:03

Har redan dumpat Yahoo. Ska fimpa Spray Mail också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-17 23:14

Blir så grymt glad! Fan vad schysst detta är. Snabbt snyggt och smidigt.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-04-18 09:54

SÅ otroligt snyggt! Så otroligt Mac...

Min Outlookklient på jobbet kunde dock inte begripa sig påp den jpg-bild jag bifogade från mackontot. Work around, någon?

• Oregistrerad
  • 2002-04-18 12:27

Visst, det är snyggt och underbart och det bästa sedan skivat bröd...

Men framför allt är det på tiden, Apple!
Har väntat på detta i flera år nu, skönt att någon på Infinite Loop äntligen fått tummen ur brevlådan, eller om det var skägget ur häcken ?!

Diggar det stenhårt. Hittills har jag av lathet haft (med risk för misshandel) ett hotmailkonto som jag använt på resande fot. Det här är verkligen en schysst nyhet!

/Jont Olof

• Medlem
  • 2002-04-18 15:52

Trist att det inte funkar med omniweb... undrar varför.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 16:09

Berätta det för Apple! Det är ju bara en betaversion än så länge. Ska kolla om det funkar med iCab.

Uppdaterat: Jo då, det funkar bra med iCab. Kollade med Opera för Mac och Windows. Fungerar fint.

[ 18 April 2002, 16:25: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Trist att det inte funkar med omniweb... undrar varför.

Det funkade med min senasta släppta Omniweb vid andra försöket. ( Vid första så skrev jag Olle med litet "o" ). Något som jag aldrig sett tidigare är hur mycket man använt av de 5MB som man tillåts använda, använde just ni 1,65MB av detta utrymme. Någon som sett om man kommer åt sin mail då man tvingas sitta med sin WinNT på jobbet ? Glädjande nog så kunnde även Chimera 0.2.0 komma in där. Lyckades även med Mozilla. Tackar speciellt för adressboken

[ 18 April 2002, 18:11: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

• Medlem
  • 2002-04-18 19:18

Omniweb fungerar om man ställer om kompatibiliteten. Jag provade IE6 och då fungerade det.

Annars kan jag rekommendera folk att använda sig av IMAP-brevlådor på t.ex. sina arbetsdatorer. Då laddas inte posten ner till datorn, utan finns kvar så att den laddas ner först när ni kommer hem.

Visserligen är detta en betaversion som är snygg och funktionell, men borde man inte ha lagt in importfunktion för adresser i från bl a hotmail/yahoo-konton?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Johansson:
Visserligen är detta en betaversion som är snygg och funktionell, men borde man inte ha lagt in importfunktion för adresser i från bl a hotmail/yahoo-konton?

Hur hade du tänkt att det skulle fungera? Yahoo har i alla fall ingen popfunktion...

Jag menade import av själva adressboken, den funktionen finns i yahoos webmail, fungerade mycket bra när jag importat från Eudora till yahoos mail.

• Medlem
  • 2002-04-19 12:47

Tack för tipset om ny mailadress! Har haft yahoo länge och är inte så nöjd med det.

Det här verkar passa mig perfekt!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Johansson:
Jag menade import av själva adressboken, den funktionen finns i yahoos webmail, fungerade mycket bra när jag importat från Eudora till yahoos mail.

Ok, jag ska erkänna att jag läste slarvigt, jag trodde du ville ha din Yahoo-mejl till ditt mac.com-konto. Sorry. Att exportera sin adressbok från Yahoo går ju bra och då kan jag hålla med om att Apple borde lägga in en funktion för att importera en sådan lista.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-19 14:00

Jag har tipsat Apple om att man borde kunna importera sina a-postadresser från Eudora, Mail, Outlook Express, Entourage, Netscape, html-format osv.

[ 19 April 2002, 14:01: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Apples webbmejl för mac.com har nått betastadium 2 och har en hel hög nya funktioner och förbättringar. Så nu vet ni!

Varför Beta? Har dom inte testat tillräckligt nu. Känns som de är rädda för att folk ska klaga om något inte är perfekt och då slipper de undan med att kalla det beta.

Funkar ju bra men sist jag provade från en PC så blev det stopp. Då tappar man ju den stora fördelen med webmail...

Är detta fixat nu eller....

[ 11 Juni 2002, 13:21: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Varför Beta? Har dom inte testat tillräckligt nu. Känns som de är rädda för att folk ska klaga om något inte är perfekt och då slipper de undan med att kalla det beta.

Funkar ju bra men sist jag provade från en PC så blev det stopp. Då tappar man ju den stora fördelen med webmail...

Jag tycker att det är bra. Det är det nya Apple som visar sig. Tidigare satt de och tryckte på projekt tills de (Steve) var nöjda internt. När de sedan gjorde dem publika så fanns det givetvis buggar som folk retade sig på. Nu säger Apple "Detta är en beta, vi är inte klara med buggfixarna – men ni, kära användare får gärna använda systemet under tiden".

Jag håller med om att det är bra att man får köra produkten innan den är helt klar. Men nu när det är inne med public beta så känns det som att allt blir beta i början för att man ska slippa ansvar. 1.0 skulle passa bra på webmail idag tycker jag. Sedan är det ju bara att bygga på med 1.1 osv för mindre uppdateringar.

Men visst är det bättre så här än att det tar evigheter innan något släpps och det blir nog effektivare beta-testning när det är många "riktiga" användare som får testa istället för en grupp utvalda utvecklare.

• Medlem
  • 2002-06-11 21:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:

Sista gången jag skriver detta hoppas jag.

http://webmail.mac.com

Fungerar.

1
Bevaka tråden