Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Houston - we are "go" for launch!!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag mottagit koderna för satellitlänken ifrån Apple - allting är klart för vår satellitlänkning såvitt jag har förstått. Känns bra!

(det är ju alltid en liten osäkerhetsfaktor när det är så många inblandade och speciellt när Apple har en förmåga att ändra sig då och då)

Vi är redo för 99mac Expo på onsdag!!
NICE!

Låter bra! Jag är laddad och klar!

Fin avatar du har också.

Skojj hoppas att det kommer många glada entesuiaster....

Apple kan knappast ändra tiden då pressmeddelande gjorts.

Och dessutom ändra bokning av plats och tillfälle på satellit-länk lär inte vara det lättaste så här tätt inpå.

http://www.apple.com/pr/library/2002/jul/08mwalert.html

Media Alert

Apple at Macworld Expo New York 2002

Apple® will participate in a range of activities at Macworld Expo New York including:

Keynote:

* Steve Jobs, Apple’s CEO
* When: Wednesday, July 17, 9:00 a.m. EDT
* Where: Jacob K. Javits Convention Center

The keynote will be available via satellite:

* Telstar 5/Transponder 19 KU Band
* Orbital slot: 97 degrees west
* Downlink Frequency: 12053 MHz
* Polarity: Vertical down
* Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8

* Galaxy 3R/Transponder 13 C Band
* Orbital slot: 95 degrees west
* Downlink Frequency: 3960 MHz
* Polarity: Horizontal down
* Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8

Keynote Webcast:
Apple will provide live streaming of the Macworld Expo keynote utilizing QuickTime®, Apple’s standards-based technology for live and on-demand audio and video streaming. The live webcast will take place at 9:00 a.m. EDT on Wednesday, July 17, at www.apple.com/quicktime/qtv/mwny02. The QuickTime player is available free for Macintosh and Windows users at: www.apple.com/quicktime.

Apple Conference Participation:
Representatives from Apple will present at a number of workshops throughout the conference, which will take place at the Jacob K. Javits Convention Center. Please consult the Macworld Expo program for details.

Apple Booth:
Apple’s products and technologies will be featured at Apple’s booth, # 101, and throughout the show floor. For other information about Macworld Expo, you can visit the IDG website at: www.macworldexpo.com or by calling (800) 645-EXPO.

Apple Retail Store in SoHo:
Apple will open its first flagship retail store in the U.S. at the corner of Prince and Greene Streets in New York City on Thursday, July 18 at 8:00 a.m. EDT.

Press Contacts:
Nicole Scott
Edelman Worldwide
(650) 429-2764
[email protected]

NOTE TO EDITORS: For additional information visit Apple´s PR website (www.apple.com/pr/), or call Apple´s Media Helpline at (408) 974-2042.

Apple, the Apple logo, Mac, Mac OS, Macintosh and QuickTime are trademarks of Apple. Other company and product names may be trademarks of their respective owners.

Har tyvärr inte möjlighet att närvara vid 99mac Expo. Men jag såg att Keynote även streamas via Apples websida. Jag har dock inte fått klart för mig vilken tid som gäller. På siten står det July 17 at 9am ET. Vad är ET? och vilken tid motsvarar denna tidpunkt här i Sverige? Det vore ju trist att missa sändningen på grund av att man inte kan hålla reda på tidszonerna.

ET = Eastern Time då New York ligger i den tidszonen. -6h från Sverige är det väl har jag för mig. Eller om man vänder på det, Sverige ligger 6h före.

Jag kommer attt vara i Malmö under Expot, finns det något ställe i Malmö som man kan se det på? (t.ex. en dator med schysst uppkoppling och Quicktime.) Måste hjälpa farsan med flytten, annars hade jag dragit till Stockholm.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
ET = Eastern Time då New York ligger i den tidszonen. -6h från Sverige är det väl har jag för mig. Eller om man vänder på det, Sverige ligger 6h före.

Tack!
Ja just det, Expot hålls i New York så jag kunde ha listat ut det själv. Hjärnan går tydligen på halvfart i värmen.

Thanks m8!

Hehehe!

Ska bli smått surrealistiskt att träffa alla snubbar man kantstött åsikter med över nätet. Det blir en höjdare!!

/Jont Olof

Citat:

Innebär det att sändningen i Svergige blir ca kl 15 då? har jag räknat rätt då?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:

Citat:

Innebär det att sändningen i Svergige blir ca kl 15 då? har jag räknat rätt då?

Alldeles rikigt, inget fel på den uträkningen iaf

Då blir det runt kl 14.30 eller så man kommer då, inte orkar man sitta och lyssna på massa människor tala från klockan 11.

Räcker det inte att man får genomlida Steve Jobs sömnframkallande snack om sånt man redan vet i 1 timme?

Du kan alltid hänga i 99mac.coms monter och diskutera nyanser på kaffe-schemat istället för att gå på våra mini-seminarier.

Jag var inte så seriöst med mitt inlägg, men jag får se hur det blir med jobbet.

Vilka miniseminarier är det ni erbjuder? Har jag missat något?

/JO

[ 14 Juli 2002, 00:44: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
Vilka miniseminarier är det ni erbjuder? Har jag missat något?

http://99mac.com/expo

Okej! Spanx Christian!!!

Jag gör tummarna upp och hoppas på en lyckad tillställning!!!

Är själv pappaledig just nu och får "nöja" mig med era rapporter därefter!

1
Bevaka tråden