Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska kändisar med Mac?

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-08-02 18:52
Ursprungligen av Danne V:

Hade inte Båtsman en iPod runt halsen i "Vi på Saltkråkan"?

Nope... det var en iRiver. Han ville kunna lyssna på sjörapporten.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-02 19:07
Ursprungligen av stfm:

Nope... det var en iRiver. Han ville kunna lyssna på sjörapporten.

Visst ja. Hundväder.

Olle Ljungström hade en mac också för ett par år sedan vet jag. Förhoppningsvis har han inte bytt ned sig...

Staffan Mossenmark komponerar & tonsätter sina operor & konserter på mac, speciellt kända är de där glassbilar från Hemglass spelar samt även de där motorcyklar gasar efter ett skrivet stycke... läckrast var när han lät ett stort gäng bodybuildare släpa armeringsjärn ned längs Avenyn i Göteborg... Även V8 -konsert för amerikanska bilar - just nu har han komponerat en opera åt Fanny Danielsson och Musik i Väst som Göteborgsoperan framför uppe på Baldersnäs Herrgård ( Nära Bengtsfors ).

Mossenmark har en webbsida här!

Ursprungligen av [email protected]:

Staffan Mossenmark komponerar & tonsätter sina operor & konserter på mac, speciellt kända är de där glassbilar från Hemglass spelar samt även de där motorcyklar gasar efter ett skrivet stycke... läckrast var när han lät ett stort gäng bodybuildare släpa armeringsjärn ned längs Avenyn i Göteborg... Även V8 -konsert för amerikanska bilar - just nu har han komponerat en opera åt Fanny Danielsson och Musik i Väst som Göteborgsoperan framför uppe på Baldersnäs Herrgård ( Nära Bengtsfors ).

Mossenmark har en webbsida här!

Staffan har skrivit en låt som vi uruppfört och som finns på vår platta eX som släpptes i våras.
Hela plattan är inspelad med en G4 (500 typ) och delvis editerad på en iBook G3 600 12" i ProTools LE (och en Digi 001)...
De flesta klassiska tonsättare som jag känner kör mac (och Finale givetvis). En stor del av musikerkollegorna är också på mac.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-02 21:49

Örebrobandet Millencollin använder mac.

http://www.millencolin.com/

Dom har även desktopbilder anpassade för PowerBook 17" och SonyEricsson telefoner!

Per Gessle någonstans i sommar-Sverige.

• Medlem
  • Solna
  • 2004-10-25 13:52
Ursprungligen av magnur:

Örebrobandet Millencollin använder mac.

http://www.millencolin.com/

Dom har även desktopbilder anpassade för PowerBook 17" och SonyEricsson telefoner!

Det fins även iconer både till OSX och Clasic

peter wahlbeck kör mac, vet inte om han gått över till new-worldmaccar och X dock.

• Medlem
  • S.Sandby
  • 2004-08-03 20:08

Anders Jansson och Johan Wester (dvs personerna bakom Hipp Hipp!) använder också Mac. Hur jag vet detta? Jo, detta "säger" dom på kommentarspåret på DVDn som släpptes förra året. Dessutom finns en iBook G3 (den orangea) med en en sketch.

Hur integritetskränkande är det att berätta vad Ulla Skoog har för dator? God damn. De flesta kändisar är väl vana vid värre intrång än så?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-07 17:22
Ursprungligen av leenus:

Hur integritetskränkande är det att berätta vad Ulla Skoog har för dator? God damn. De flesta kändisar är väl vana vid värre intrång än så?

Du missade poängen helt och hållet, men det spelar ju ingen roll nu.
Inlägget verkar vara borttaget.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-08 16:49

Finns detöverhuvudtaget någon i musikbranschen som inte kör Mac?

Skumt, det försvann ett par inlägg med lite humor i som postades efter mitt. Bäst att ducka, för här är det lågt i tak. Fler kändisar med mac: Lloyd Cole, men han är ju inte Svensk...Men han giggar ofta här iaf.

Författaren P O Engquist sitter på SVT 2 och knackar på en vit Macskönhet. Inte bara popsnören som väljer Mac med andra ord

Jon Adolfsson vet jag använder en Powerbook 12" 1GHz när han reser.

Henrik Palm i skånska The Eds har en iBook.

• Oregistrerad
  • 2004-10-24 18:27

Chritoffer Barnekow, sitter just nu med en Powerbook på TV2:s bildjournalen.
Men äpplet på locket syns inte, kan man ta bort det?
P-O

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 18:50

.......

Senast redigerat 2005-02-26 03:18
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-03 15:01

den svenska nu-jazz scenen kör rätt mkt mac, bla hird å koop...

koop:

hird:

ursäktar för de stora bilderna, orkar inte förminska dem

Senast redigerat 2004-11-03 17:11
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-24 10:10

Vet ej om han kan ses som en kändis, men vinnaren av "Riket" verkar använda en power book...

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,608070,00.html

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-02-24 12:47
Ursprungligen av adzam 1:

Vet ej om han kan ses som en kändis, men vinnaren av "Riket" verkar använda en power book...

Han är väl betydligt mer kändis än några andra i den här tråden, men när nästa Riket-omgång börjar får du radera ditt inlägg!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-24 16:44
Ursprungligen av ACM1899:

Han är väl betydligt mer kändis än några andra i den här tråden, men när nästa Riket-omgång börjar får du radera ditt inlägg!

• Oregistrerad
  • 2005-02-24 17:05

Erik Gadd använder powerbook och Garageband.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 21:42

Av hänsyn till kunderna nämner jag inga namn, men jag skulle säga nästan alla.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-26 02:02

Såg en av bröderna Bronett (Circus Scott, får jag be om största möjliga tyyyyyyystnad) var inne på macoteket med sin PowerBook Alu i handen och hans bedårande vältränade hund!

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-26 14:52

Jag vet en. (Vi är ju så hemlighetsfulla ibland...)

Bevaka tråden