Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS X mot Windows 2000

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-10-19 15:50

Mac OS X gör en stolt. Och det blir självklart bara bättre och bättre. Extra roligt att vara macare i dagsläget.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-19 16:13

Vore kul med ett nytt test. MacOS X 10.2.1 vs Windows XP.

Den är väl över ett år gammal va? Jaguar skulle sopa banan med 2000 nu. Undrar hur testet med XP skulle gå? (Personligen tror jag stenhårt på X.2)

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-19 18:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Simonsj:
Den är väl över ett år gammal va? Jaguar skulle sopa banan med 2000 nu. Undrar hur testet med XP skulle gå? (Personligen tror jag stenhårt på X.2)

Jo, jag läste den för ett antal månader sedan... Och visste skulle det vara intressant med en till jämförelse, mellan XP och Jaguaren.

/arvid

Jaguar skulle nog sopa banan med XP i det mesta så länge deras testmaskin är en av de senaste Powermacarna.

Det skulle den nog...Om den inte jämförs med någon av dom senaste processorerna från Intel eller AMD...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Det skulle den nog...Om den inte jämförs med någon av dom senaste processorerna från Intel eller AMD...

Exakt, fusk e bra... om det gynnar en själv

Jaguar borde sopa banan, WinXP är nästan lite väl taffligt; jag kan inte göra annat än småle varje gång jag ser XP´s versionsnummer 5.1 (Win2k var 5.0). Men det går ju att sälja älgskit till tyskar bara man målar kluttarna, så varför inte sälja WinXP till PC användare?

Förstår inte riktigt varför att förolämpa användarens intellekt kallas användarvänlighet i Redmond, och Teledubbies temat är ju bara pricken över i.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 14:45

Ja, alltså när det gäller XP verkar det som om själva systemet är stabilt, men för mig bombar programmen ofta, så i praktiken är det skräp i alla fall. XP ger ett oseriöst och omoget intryck. När ska företagen vakna och inse att Microsoft säljer dåliga och dyra lösningar och att det finns bättre saker? För så här kan det väl inte fortsätta? Säg att det inte kommer att fortsätta så här! Buuuu huuuu huuu!

[ 22 Oktober 2002, 14:53: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Olsson:
Jaguar borde sopa banan, WinXP är nästan lite väl taffligt; jag kan inte göra annat än småle varje gång jag ser XP´s versionsnummer 5.1 (Win2k var 5.0). Men det går ju att sälja älgskit till tyskar bara man målar kluttarna, så varför inte sälja WinXP till PC användare?

Förstår inte riktigt varför att förolämpa användarens intellekt kallas användarvänlighet i Redmond, och Teledubbies temat är ju bara pricken över i.

LOL, årets bästa inlägg !

Haha! En del unixmänniskor jag känner har faktiskt helt slutat använda sitt gamla favvo-ord Wintendo. Nu är det "Teletubby-OS" de säger

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 15:32

Undrar om det är Tinky Winky, Dipsy, Laa Laa eller Po som har formgivit gränssnittet och gjort alla "wizards"?

En sak jag inte begriper i artikeln är valet utav vinnare i "Interface". Windows! Hur möjligt?!?

Tillfällig sinnesförvirring när de kom fram till detta val?!?

Incredibile! I´l catstrofo! Disastoro! Io non comprendo!

/G

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 17:56

Gränssnittet i XP, Luna, verkar vara formgivet av LSD-påverkade femåringar. Tyvärr måste jag säga att det är Mac-människor som har gjort det. Luna gjordes av Pixelfactory som är 100 procent Mac-baserade.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-22 18:29

Haha Mondo är för skön..

Citat:

quote: Undrar om det är Tinky Winky, Dipsy, Laa Laa eller Po som har formgivit gränssnittet och gjort alla "wizards"?

Citat:

quote: Gränssnittet i XP, Luna, verkar vara formgivet av LSD-påverkade femåringar.

Snart får man väl uppsöka akuten här i stan *andnöd*

Undrar om Mondo kan beskriva just hur LSD-påverkade femåringar beter sig, bara så man vet i fall att....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 18:33
Citat:

quote: Undrar om Mondo kan beskriva just hur LSD-påverkade femåringar beter sig, bara så man vet i fall att....

Precis så! Ritar konstiga bilder i starka färger, animerade gem och sånt. Det är samma LDS-drogade femåringar som har gjort minimeringseffekten i Mac OS X, den roterande badbollen osv...

[ 22 Oktober 2002, 18:45: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Det är ju hysteriskt roligt! Pyttmjuk vänder sig till mac-folk som i sin tur tar fram ett T:tubby-gränssnitt. Jag undrar hur roligt dom hade under tiden och vad dom sa när Pyttemjuk godkände det... "Nu ska vi pådyvla drojdarna ett riktigt pinsamt GUI - undrar hur larvigt vi kan göra det och ändå få det godkänt?"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 18:48

Jag är helt säker på att Pixelfactory gjorde det på skämt! De fick sig ett gott skratt på Microsofts bekostnad - men antagligen en del pengar också. Det är lite kul att symbolerna i XP är gjorda på Mac och att Microsoft Books använder Macar när de layoutar sina böcker.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 22:00
Citat:

quote: Där har vi svaret på varför "någon" har ett behov av att skriva så många inlägg per dag som det bara går...

Vad tänkte dina föräldrar på igentligen?

Öhhh... Va?

...att föda upp dej på Lsd...

jag har använt både gamla Win95 etc och XP och jag tycker XP är ett lyft rent grafiskt. visserligen är det i grunden samma men det gamla Windows var så otroligt apfult. det enda färgschemat som var icke-äckel framkallande var "öken".
sen har aktivitetsfältet ("dockan") blivit lite användbar, man kan samla dokument från samma program i en popupmeny. förr blev det illioner små docklingar.

fast det är ju fortfarande sämre än Mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-27 23:24

Windows kommer ju inte i närheten ens av System 7 när det gäller användarvänlighet. Det är ett otjänligt OS med samma gamla usla utforskare och regeditskräp.

1
Bevaka tråden