Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

*uppdatering* 11 timmar kvar!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Team 99mac gänget kom hem ifrån Expo lokalen för en halvtimme sedan - det har varit en lång och VARM dag. 33 grader visade termometern i bilen idag!!

Allting är i stort sett klart för sommarens roligaste Macintosh arrangemang. Imorgon bitti kommer en stor vit buss med parabolantenn på taket och ser till att länken till USA kommer till liv.

Det finns biljetter att köpa på plats imorgon på Expo - kom direkt till lokalen och köp sittplats till satellitsändningen!!

- På grund av ett avhopp bland våra seminariehållare så kommer vi öppna 12.00 imorgon. (dom som ändå kommer vid 11.00 får gärna ta en kall dryck i "Genius Bar" och besöka våra montrar.

- Kylarna är fulla av kalla drycker - det kommer att behövas i den här värmen... Kom till "Genius Bar" och smaka på en kall öl, cider, läsk eller mineralvatten. Du har möjlighet att hämta upp supergod färsk (!) pasta ifrån krogen som ligger vägg i vägg och äta i vår bar.

- MacRent har lånat ut ett komplett 99mac bord fullt med datorer så att alla kan testa nya Powerbook G4/800 till exempel.

- Macoteket har försett lokalerna med trippel Airport access - vi har en bastation på varje våning! Det borde göra att alla kan vara online samtidigt. (vi brukar ha 33% av besökarna med airport...)

- Studentlitteratur lottar ut en massa programvara till våra besökare värda en rejäl slant...

Nu är det dags att sova - jag är online imorgon ifrån Expolokalen.

• Medlem
  • 2002-07-17 00:59

Härligt härligt... med förväntningarna på behaglig nivå kan detta bli hur bra som helst.

Här är lite bilder jag tog under dagens förberedelser!

När bilden togs var inte alla skyltar uppe vid utgången ännu. OSX-bannern syns bra dock.

Macoteket-killarna i full gång att rigga upp sin monter.

Det finns gott om plats för att sitta ner och ta det lugnt med andra 99mac-medlemmar.

Vi har laddat upp med hundratals liter läsk, cider, öl, och mineralvatten. I denna värmen (idag var det över 30 utomhus) går det åt med säkerhet!

Här är en av salongerna förberedda för livesändningen av MacWorld New York. Ganska mysigt.

Jag tror morgondagen blir riktigt kul! Och då har jag inte ens hunnit tänka på att titta på själva satellitsändingen..

Roligt med bilder! NU ska jag sova...

Nu är det dags att åka till 99mac Expo lokalen....vi kommer att sätta upp en mobil redaktion på plats och rapportera live ifrån 99mac Expo hela dagen.

Vi är nu live i lokalen - 99mac redaktionen kommer att uppdatera med bilder och texter under dagen.

Servern går för fullt just nu - vi snackar hög belastning...

Ett tjugotal medlemmar kom vid 11.00 och fler väller in hela tiden. Än så länge är förväntningarna på MacWorld Expo det som gör alla pirriga....

Teracom kommer om tio minuter och monterar upp parabolen!

Har ni ingen web-kamera på plats Martin?

Ibland är jag riktigt ledsen över att jag inte bor kvar i Stockholm...

Men München är inte så himla dumt det heller! Fast jag saknar ju ett sådant Expo-evenemang...

Lyckans ostar!!!

<credit>Hoppas ni får ett superexpo, det har ni förtjänat, så som ni har slitit.</credit>

En paus från biljettförsäljningen. Det här blir nog en riktigt bra dag.

har det dykt upp nå folk? Ungefär hur många?
Webbkamera?

Jag har min stream!!!

Nu är det "lunchdags"....

Hälsningar till Sickla-gänget och alla andra som sittar och väntar på Steve.

Om fem minuter kommer han...

PS. Trodde att Beach boys var "ute"

DS.

1
Bevaka tråden