Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ljudet!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-19 17:28

Tjenare
Har en QS/733 med senaste officiella OS X-versionen. Dock har det börjat hända något konstigt på senaste, nämligen att ljudet blir panorerat lite åt höger och lite åt vänster lite då och då. Väldigt störande, för ljudet blir så fruktansvärt mycket sämre, men det är ju inget man ska behöva sitta och kolla hela tiden. Någon som vet vad detta beror på?

Japp. Jag har samma problem på min iBook 700mhz. Mina spekulationer ligger i med att man använder/kopplar mycket med ljud-ut porten.

Den enda lösningen jag vet just nu är att se till bara att ha Inställningspanelen öppen

• Oregistrerad
  • 2002-11-06 18:19

Men jag kopplar inte alls mycket med ljudet i datorn, har alltid bara inkopplat datorn till stereon. Detta måste vara något som någon vet nåt om, känns som ett ganska stort problem. Så fort man spelat en låt i iTunes så är ju panoreringen sneställd. Riktigt störande!

• Oregistrerad
  • 2002-11-09 22:37

h*lvete! jag som troode det berodde på mina högtalare och sålde dem billigt…

• Medlem
  • 2002-11-09 23:07

Jag tror att vissa (nedladdade) mp3 är felkodade på något sätt. Testa att spela en CD, min gissning är att det kommer fungera bra.

• Oregistrerad
  • 2002-12-05 21:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bombia:
h*lvete! jag som troode det berodde på mina högtalare och sålde dem billigt…

Skojjar du?

Jag har också lite strul, balansen ställer sig ibland till höger. Har inte luskat ut om det beror på inkopplade högtalare eller vissa mp3:or. PowerBook G4/550, OS X 10.2.2

Inget dylikt strul med G4 350 Sågtand. Nån som vill köpa ?

• Oregistrerad
  • 2003-01-19 17:12

Är det verkligen ingen som hört något om detta problem?

1
Bevaka tråden