Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya PowerMac - Snyggare/Fulare

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej...nu har väl de flesta sett nya PowerMac. Schyssta specar..visst.....Men är det nya skalet snyggare än den föregående.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-13 20:56

Du glömde alternativet; den nuvarande PowerMac-lådan har sett i princip likadan ut sedan 1998, den är gammal och ful, vakna upp och ge oss något nytt!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-13 20:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: CubeDude:
Du glömde alternativet; den nuvarande PowerMac-lådan har sett i princip likadan ut sedan 1998, den är gammal och ful, vakna upp och ge oss något nytt!!

Gammal håller jag med om och att det bör komma något nytt snart, men ful är den inte, tvärtom tycker jag den är grymt snygg och behaglig i sin form.

  • Medlem
  • 2002-08-13 21:02

Apples maskiner är ju alltid snyggare i verkligheten än på bild, så jag väntar tills jag sett den innan jag fäller något omdömme...

Till och med sminkväskan (första ibook) var ju snygg i verkligheten....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-13 21:18

Vattenkylning vore bra. Bara att fylla på vanligt vatten i kylaren ibland.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-13 21:27

Perfekt ide. Kan man använda den som luftfuktare om man har för torrt inomhusklimat? Eller odla tomater bakom osthålen? Kanske kan koppla den till den vattenburna golvvärmen och låta G4:an värma tårna på vintern...

  • Medlem
  • 2002-08-13 22:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Apples maskiner är ju alltid snyggare i verkligheten än på bild

Jag tycker Quicksilver är fulare i verkligheten. Ser plastig ut. Den nya har ju lite krom, vilket aldrig är fel.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-13 22:38

Nu tappar jag hakan... Finns det verkligen någon som tycker att den "nya" designen är snyggare??? Nu skämtar ni aprillo med mig.

Snarare gammal dator med fölegad och förfulad design till överpris. Nu lär jag få riktigt mkt-skt för detta, antar jag? :rolleyes:

Fram för ny djärv design liknande TiBook & Xserve. Det behövs nya snabba processorer och grafikkort med mera under huven.

OM man ser den över tid och att den nu fått sin 4:e mackeup så tycker jag faktiskt att den designmässigt gjort framsteg.

  • Medlem
  • 2002-08-13 23:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MrT:
Nu tappar jag hakan... Finns det verkligen någon som tycker att den "nya" designen är snyggare??? Nu skämtar ni aprillo med mig.

Jag tycker den nya ser bättre ut än QS. Däremot tycker jag Graphite är den snyggaste lådan hittils.

Den nya är snyggare än QS:en...helt klart. Lite fräckare, lite "råare"...kort och gott lite kungligare.

Jag är inte utbildad designer, men jag vet vad jag gillar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 01:58

Det är ju ungefär samma design som "gamla" Kvicksilver fast med avgasutblås som på en racerbåt. Jag är lite besviken. Hade hoppas på en smäckrare design, en tystare G4 i nättare format.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 07:51

På bild ser den ju inte så snygg ut, men det brukar vara en annan femma att ha den vid sin sida!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 08:02

Problemet är att själva plastlådan formgavs 1998. Även om den är mycket snyggare än de flesta pc så börjar den kännas gammal nu tycker jag. Märkligt med tanke på att Apples övriga maskiner är så snygga.

Jag är lite trött på de där jeepdunksformen nu. Det vore kul med en smäckrare låda i samma stil som TiBook.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-14 09:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Problemet är att själva plastlådan formgavs 1998. Även om den är mycket snyggare än de flesta pc så börjar den kännas gammal nu tycker jag. Märkligt med tanke på att Apples övriga maskiner är så snygga.

Jag är lite trött på de där jeepdunksformen nu. Det vore kul med en smäckrare låda i samma stil som TiBook.

Kan väl bara betyda att det kommer nåt riktigt snyggt och revolutionerande snart

  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 10:33

Visst är den snygg, precis som det mesta som kommer från Apple. Men en ny låda i stil med Xserve och titan PB vore ju inte helt fel.

Annars tycker jag att luftintagen som sitter på framsidan är riktigt läckra, får lite känsla av sportbil.

/ P

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-14 11:31

Den ser ut som 2000-tal som man föreställde sig det på 80-talet De där tre ovalerna (för tändstift?)...ja, vad ska man säga? De två snyggaste datorerna är Imac DV Graphite och Cube! Varför inte göra nåt radikalt istället för att hålla på med det gamla vanliga (läses "tower")?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 12:33

Hmm, Jag börjar tycka att den kanske inte är så dum ändå...

Fast visst liknar den ett enögd monster med platt näsa och ett mäktigt grin.

Power.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 12:46

Äsch, skulle ha skrivit under PowerMac-avdelningen istället... jaja

Kan nån blåsa liv i produktionslinjen för Cube igen....pleeeeeze?

Anders

Lådan är fulare än tidigare enligt mig. Dock förefaller den vara anpassad för nästa generations processor (som kräver ett mer omfattande kylsystem). Jag antar att det är en tidig prototyp för G5-maskinerna som satts i produktion.

De snyggaste Tower-Macarna är G4 (generationen 1999 - 2001), Q800 - 8500, 8600/9600/G3-Platinum, samt Cube.

Jag skulle helst se en Power Mac som ser ut som en förstorad Cube (samma utseende, men förstorad, vertikala kortplatser och brödrostmatning av skivorna.

Den nya G4-lådan ser inte elegant ut (jag tycker att en Power Mac 9600 är betydligt snyggare). Hoppas att Apple ger G5-generationen ett bättre utseende.

Ful eller snygg? Jag skulle saga feg. Hade hoppats pa en ny design inte bara en modifiering av den gamla (med betoning pa GAMLA).

Kanske de sparar den nya revolutionerande designen till den kommande (nagongang maste den ju komma) G5:an?

Jag skulle vilja ha den nya QS´en helt i svart, med undantag för den kromade "frontplattan"... rowrr!

De vet hur man komponerar mäktiga propagandabilder...

Pris för ovanstående: cirka 142.247:- (SEK)

[ 15 Augusti 2002, 15:10: Meddelandet ändrat av: Slave ]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-15 21:02

Jag gillar faktiskt den, men det är alltid svårt att bara bedömma design av en bild. Snyggast av Towerlåderna tycker jag ändå blådåren är, god tvåa är dom där AWS-lådorna som Apple gjorde c:a 1996.

1
Bevaka tråden