Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket år "föll" du för Macen?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vara roligt att veta vilket år DU gick och förälskade dig i Macen. Ska bli spännande att se hur många års Mac-erfarenhet vi har här på forumet.

Jag föll för maccen ´96 just på grund av att det var då jag första gången kom i kontakt med dem. Det var inte direkt "kärlek vid första ögonkastet" utan snarare något som växte fram.

Jag föllt för den första svart/vita Classicmodellen och som grannen hade köpt. När han sedan köpte en Powerbook 100 så kunnde jag inte hålla mig utan hakade på med en egen PB100. Främsta motivet var designen, enkelheten och att kunna göra egna HyperCard applikationen. Minns tyvärr inte årtalen för något... kanske 1990.

Farsan köpte en Mac Plus 1986, jag föll på en gång... Den står numera kärleksfullt i mitt förråd.

  • Medlem
  • 2002-08-14 16:47

Är för övrigt mycket väl medveten om ironin i att ha tillvalet "innan -84" då jag vet att Macen inte dök upp förrän 1984. Men å andra sidan är sista valet lika dumt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 19:00

Min första Mac

Vet inte om jag föll för den. Visste inget då och det var bara "en dator". Vi gjorde mycket skoj ihop.

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-08-21 16:59

Har alltid varit mac för min del, har bara funnits macar hemma, så jag har inte ens haft möjligeheten att fatta tycke för pc...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-25 21:03

Jag har alltid tyckt att Mac varit bätte än PC, men det började inte på riktigt förrän jag fick en iMac 1999. Min tidigare dator var min mammas PowerBook 100 som jag ritade i KidPix med.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rajje:
Jag har alltid tyckt att Mac varit bätte än PC, men det började inte på riktigt förrän jag fick en iMac 1999. Min tidigare dator var min mammas PowerBook 100 som jag ritade i KidPix med.

Raaah! KIDPIX!

Det bästa var den där effekten för att rensa skärmen. "Ding dong. Brrrrr. Wow!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-25 22:13

Oj jag råkade kryssa i "före -84"! Borde ha kryssa "skäms, jag mins inte...", men det var en 128kb Mac som jag köpte 84 eller 85.

År 83 hade dock jag en Apple IIe med mus och programmet Paint. Nästan Mac!

Jag minns att när jag var liten så var vi hos en morbror som hade en mac med paint och en färgmatrisskrivare(!) som vi lekte med. Spegling var det häftigaste minns jag! Men när jag tänker efter så var det före macen kom, alltså måste det ha varit en Apple II eller nåt. Han har faktiskt en Lisa också vill jag minnas.

Citat:

quote:Raaah! KIDPIX!

Det bästa var den där effekten för att rensa skärmen. "Ding dong. Brrrrr. Wow!"

Mina äldste son (5 år) älskar att rensa med bomben, gärna många gånger i följd.

BOOM - BOOM - BOOM! Är det pangpangspel? Nej, KidPix!

1
Bevaka tråden