Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag föll för maccen ´96 just på grund av att det var då jag första gången kom i kontakt med dem. Det var inte direkt "kärlek vid första ögonkastet" utan snarare något som växte fram.
Jag föllt för den första svart/vita Classicmodellen och som grannen hade köpt. När han sedan köpte en Powerbook 100 så kunnde jag inte hålla mig utan hakade på med en egen PB100. Främsta motivet var designen, enkelheten och att kunna göra egna HyperCard applikationen. Minns tyvärr inte årtalen för något... kanske 1990.
Är för övrigt mycket väl medveten om ironin i att ha tillvalet "innan -84" då jag vet att Macen inte dök upp förrän 1984. Men å andra sidan är sista valet lika dumt
Jag har alltid tyckt att Mac varit bätte än PC, men det började inte på riktigt förrän jag fick en iMac 1999. Min tidigare dator var min mammas PowerBook 100 som jag ritade i KidPix med.
quote:Skapades ursprungligen av: Rajje: Jag har alltid tyckt att Mac varit bätte än PC, men det började inte på riktigt förrän jag fick en iMac 1999. Min tidigare dator var min mammas PowerBook 100 som jag ritade i KidPix med.
Raaah! KIDPIX!
Det bästa var den där effekten för att rensa skärmen. "Ding dong. Brrrrr. Wow!"
Jag minns att när jag var liten så var vi hos en morbror som hade en mac med paint och en färgmatrisskrivare(!) som vi lekte med. Spegling var det häftigaste minns jag! Men när jag tänker efter så var det före macen kom, alltså måste det ha varit en Apple II eller nåt. Han har faktiskt en Lisa också vill jag minnas.