Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad blir ditt nästa Macköp?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-15 21:09

Vad blir det för modell nästa gång Du köper en Mac?

• Oregistrerad
  • 2002-08-15 21:13

Jag drömmer om en powerbook... Så det har jag börjat spara till...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-15 23:32

Gills nästa generations iPod?

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-15 23:35

Jag drömmer om en Cube!

När det kommer en ny Powerbook (helt ny).... då djäklar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-16 00:28

Kraftbok, helt klart. Det är världens finaste bärbara dator.

iBook. Liten och lätt, perfekt för digitalkameran och iPhoto. Redigera lite bilder, bränna ner på cd och ge bort. Ta med sig datorn till släkt och vänner (den tar ju ingen plats, och väger noll!), visa bildspel. Koppla till stereon och låta den rädda festen med hela disken fylld av mp3-låtar. Dessutom kan man köpa en iPod för mellanskillnaden mot en PowerBook.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-16 22:37

Hmmmm, Powerbook är dyyyyrrrr... iBook med massor av RAM, kanske, så snart den får en G4-processor.

[ 16 Augusti 2002, 22:44: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-16 22:37

För att svara på min egen fråga så blir mitt nästa Macköp till 95% säkerhet en ny iBook, men jag trivs bra med min gamla blåbärstrehundra så jag kan gott vänta ett tag till, bara nu blåtanden och 10.2:an kommer från macoteket någon gång:)

Intressant att se att intresset för bärbara är så pass stort, och att det är VÄLDIGT få som funderar på eMac/iMac.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-17 01:08

Helvete! Det blev en eMac!

• Avstängd
  • 2002-08-17 10:33

Jag vill inte ha en ny, jag vill ha en Blueberry iBook En Graphite funkar osso...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-17 10:52

Kan ha fel men har man en gång haft bärbar så gillar man det stenhårt. I alla fall är det så för mig och flera av mina polare.

När jag gått från bärbart till stationärt så har jag saknat den bärbara. Har haft bärbart till och från sen 1994. Då var den en PB 165c med styrkula och 12MB RAM. Det var grejer det.

Nu kör jag en TiBook 400 och min nästa blir förmodligen återigen en PB. Den jag har nu är jag mest nöjd med av alla mina PB. WallStreet var bra också men skärmen på TiBooken är grym.

Jag gillar bärbara, men jag sätter mej hellre vid en stationär. Arbetsställningen blir bättre på de flesta sätt. Styrplattan är i och för sej bättre för handen än musen, men när jag använder min Lombard för mycket så blir jag nästan öm i pekfingret. Tangentbordet kan inte mäta sej mot ett Apple Standard Keyboard eller Saratoga, Apples två bästa tangentbord någonsin.

Röstade på ny powerbook, men om vi nån dag flyttar till en trea så att vi kan ha ett arbetsrum så borde man ju skaffa en stationär. Men som någon nämnde ovan; har man väl haft en bärbar är det svårt att gå tillbaka. Och om jag slutar köra spel, webserver och ftp på pismon så skulle ju den klara sig ett par år till.

Webserver och ftp(-server?) kör man väl bäst på nån gammal skrothäck som kan stå utan skärm i ett hörn? Inte på en maskin som man använder interaktivt. Bra användning för en gammal 6100 eller rentav 475.

Kanske någons "nästa Mac" just av den anledningen är en gammal 6100?

Jag vill ha:

iMac för att den är så fräck, perfekt som LAN-dator - bara att ta tag i "halsen" och åka iväg.

iBook för att den är en liten och bra allround-dator för mig, kanske mest för lek och surfing från sängen hehe.

TiBook för grym bärbar kraft. Bra för tyngre filer från jobbet att sitta med hemma.

G4 "2002" för extremt stationärt bruk, DTP, Photoshop, filmkodning mm.

Någon av ovanstående blir det förhoppningsvis innan årets slut, med litet hjälp från min arbetsplats.

Nästa generations iBook hoppas jag ha råd att skaffa.

Jag har en iBook 500, som kom i maj 2001 och sedan dess har inte så mycket hänt förutom prestanda. Men inom ett år borde det komma en ny variant med Bluetooth inbyggt och lite större förändringar (hoppas jag). Kanske en widescreen-iBook? Jag antar att G3 kommer att vara kvar, det har antytts så av Apple, men den borde ju komma upp i 1 GHz i alla fall. En sån maskin vore trevligt att lägga väntarna på!

Det blir nog inte någon Mac mera om Apple skall ta betalt för iToos jag vill ha min e-mail kvar där (Suck).
Annars hadde jag köpt en PowerBook G4 800 nu i dag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 15:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Garfield:
Det blir nog inte någon Mac mera om Apple skall ta betalt för iToos jag vill ha min e-mail kvar där (Suck).

Inge illa ment men har du råd men en TiBook 800 så borde du väl ha råd med 50$ för första året?
Som sagt inget illa ment.

Skaffa du en TiBook och använd sen vilken annan mail som helst?

Har beställt mig en iMac 17" idag. Nu åker min lime getre, min Kompak petre sjuhundra och min tjugoentummare ut. Inga mer sladdhärvor på golvet. Inga virusvarningar och slut med XP. Fast jag måste börja på nytt med X, den var ingen höjdare på en G3 med 160 mb minne.

Det känns bra, fast egentligen ville jag ha en tibook för 50´......

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 19:10

Det är nog ett himla bra val! Jag har XP på min pc men har trättnat på skiten. Ska kasta ut det.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-19 19:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Garfield:

Åhh, snälla,snälla, berätta var man hitter en TiBook för 49 dollar!

(Förlåt, jag kunde bara inte låta bli...

)

• Medlem
  • 2002-08-19 20:00

Jag hade ju inte tänkt att jag skulle köpa någon ny dator på länge. Men så pillade jag lite på en iBook, sen var det klippt.

Nu skall jag bara se till att få råd också. Kan jag intressera någon i en bättre begagnad njure?

• Medlem
  • 2002-08-20 09:39

Köpte en G4 733 MHz för ett halvår sedan men jag förmodar att med den utveckling som råder på hårdvarusidan så kommer jag att tycka den är antik redan om 1-2 år.

/ulams

1
Bevaka tråden