Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tobias Nilsson är medlem här på 99mac.com och skapade våra fina sovande iMac G4 på forumsidan. På hans hemsida jag en riktig godbit som jag tänkte att ni skulle få titta på. Vilken Power Macintosh är snyggast, Tobias eller den uppdaterade Power Macintosh G4:an?
Jag skulle aldrig stänga av den och aldrig sätta den i vila utan bara sitta och titta, läs glo, på den resten av mitt liv. Blått sken med ett par G5or som flyter omkring inuti.
Tobias mac är sober och diskret, och därmed mera lik en "vanlig dator". Apples är uppkäftig och annorlunda och därmed mera "Apple". Gillar också "handtagen" på originalet skarpt, eftersom det händer att jag kånkar runt såna burkar.
Haha, SpyMac har snappat upp Tobots PowerMac-prototyp. Kul att se att tobots verk får ett gott betyg, och det är ruskigt kul att läsa alla kommentarer...
Jag gillar Tobias G5, men bärhandtag är ju en suverän idé, Apple-logon på sidan ska vara större och jag vill absolut ha diskreta gröna dioder ("blinkenlites") som visar belasningen på processorerna. Kan monteras vågrätt i skåran på framsidan av Tobias dator.
[ 18 December 2002, 14:16: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]
Inte helt fel!
Jag tycker den här bilden var lite mindre utav en "brödrost" som den första bilden påminner lite för mycket utav.
Dessutom två saker: den senare bilden har vad jag förstår fläktutgången på toppen (?) vilken är bra, det andra är att den påminner lite om cuben. Det åxå trevligt.