Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad skulle du göra mer av i livet om du INTE hade din mac (dator) ?!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-19 22:04

Stor del av våra liv tillbringar många av oss framför vär dator - den har blivit en självklar del av vår vardag. Ja, t.o.m. en av våra "bästa vänner" !

Men om vi leker med tanken att du plötsligt blev av med datorn av något skäl (dvs du behöver den inte längre...hemska tanke ! )..vad skulle du göra av den tid du fick över ?

Haha, snygg spridning på svaren hittills

Jag skulle nog gå nå´n trevlig kvällskurs...

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-20 22:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
Jag skulle nog gå nå´n trevlig kvällskurs...

Kanske en Photoshop kurs?

he he

/arvid

Jag skulle städa mera. På en sån nivå att det ständigt är acceptabelt rent. Den nivån når jag inte alltid nu...

Och läsa böcker förstås, är hundra på att det är en av de nöjen som fått stryka på foten till förmån för datorn.

Det är många som säger att de skulle ha tråkigt och bli sysslolösa, men jag tror det blir vad man gör det till. Om man tror att datorn är enda sättet att fördriva tiden meningsfullt så skulle man nog behöva bli av med datorn ett tag...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 17:36

Det verkar som om våra datorer stjäl tid på böckernas bekostnad... :rolleyes:

• Medlem
  • 2002-11-04 17:52

Tunnelbanan och dess eviga förseningar håller gott liv i mitt läsande, man har ju knappast något bättre för sig.

• Medlem
  • 2002-11-10 16:00

Jag skulle defenitivt spendera mer tid med mitt ps2.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 16:26

Styr datorn över ditt liv eller har du kontrollen själv..?!

Ge din röst åt vilka uppoffringar du gör till förmån för din vän mac´en...

Hemska tanke, vad deprimerad jag blev av att konfronteras med denna frågeställning. Bäst att sitta några timmar till för säkerhets skull så man har lite "underhudsfett" att ta av ifall datorn av någon outgrundlig anledning skulle lägga av.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-07 20:46
Citat:

citera: Tunnelbanan och dess eviga förseningar håller gott liv i mitt läsande, man har ju knappast något bättre för sig.

Det vore coolt med trådlöst Internet på tunnelbanor, tåg och bussar så man slapp vara åfflajn så länge.

• Medlem
  • 2003-02-07 22:25
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:

Citat:

citera: Tunnelbanan och dess eviga förseningar håller gott liv i mitt läsande, man har ju knappast något bättre för sig.

Det vore coolt med trådlöst Internet på tunnelbanor, tåg och bussar så man slapp vara åfflajn så länge.

Fungerar inte mobiltelefoner i tunnelbanan? Det är väl bara att koppla upp sig med den? Inte helt störningsfritt gissar jag, men jag bor å andra sidan på landet...

Jag valde flera alternativ, men förmodligen skulle jag främst göra som mina polare. Supa ner mig och springa på clubar.

Tur att jag har mina datorer.

• Oregistrerad
  • 2003-02-12 20:19

Kvällskurser är inte en dum idé. Jag skulle nog försöka läsa nåt eller några språk.

Sen vore det kul att försöka ge lite tid åt nån konstform. Skriva en bok eller kanske öva mer japansk kalligrafi.

Och ett par promenader skulle man nog allt ge sig ut på.

1
Bevaka tråden