Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skall 99mac behålla färgen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-07 14:39

Det har ju med jämna mellanrum kommit upp idéer och förslag på annan utformning av 99mac - en del gillar som det är, andra vill byta färger och / eller typsnitt, Nu finns det en chans att Martin fixar en funktion som gör att alla kan välja sin egen färg på forumet...

Skulle ändå vara kul att rösta om vad vi tycker; så:

Detta blir ju en ganska meningslös fråga då vi med ganska stor säkerhet uppgraderar till UBB.threads där alla användare själva kan välja sin färgprofil.

Oavsett det så blir det kul att om vårt "kaffeschema" är uppskattat eller ej.

Kommer man att kunna alternera kaffe sorter. t ex kaffe latte eller espresso och liknande. Det skulle ju kunna vara kul beroende på vad man är sugen på?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-07 21:34

Jo, frågan kanske tycks lite "meningslös" (som jag själv "hintade" om ) , men det är ändå kul att få veta var nyanserna i åsikterna ligger...

I ett senare skede så kan vi ju rösta om vilken färginställning alla valt!

Beträffande "kaffefärgen" så tror jag de flesta ändå tycker att den SKULLE vara ok om den hade en liten,liten annan nyans (ok, man kan ändra färgkalibreringen på sin egen skärm - men det är ju inte så önskvärt, tjö!).

Jag tycker att den är helt OK.

Men kunde behöva en ljusare och Maccigare framtoning. Att man sedan kan ändra själv blir nog uppskattat!

Att jag anser att det behövs en ny logo har väl framgått med största möjliga tydlighet (se annat forum).

/Kenneth

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-15 23:30

Tja, hittills ser det ut som följer:

48% vill göra någon form av förändring av färg och / eller logo...
35% tycker det är bra som det är!
16% bryr sig inte så mycket om formen.

Snart kan vi få bestämma själva...eller hur,Martin!?

En ny logo skulle dock inte sitta fel.

1
Bevaka tråden