Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du till 99mac Expo?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den 7:e Januari 2003 håller Steve Jobs öppningstalet på MacWorld Expo i San Francisco. Alla är eniga om att Steve kommer presentera någonting revolutionerande.

Exakt samtidigt nio tidzoner iväg samlas 99mac.com i Stockholm framför en direktsändning via satellitlänk. Kall öl, varmt kaffe, hundratals macanvändare, airportnätverk och mycket mer kan vi utlova.

Inträdespriset kommer vara 100kr som vanligt förutsatt att vi inte hittar en sponsor för arrangemanget.

Kommer du till 99mac Expo i Stockholm den 7:e Januari 2003?

(bilder ifrån tidigare 99mac Expo hittar du i bildarkivet: http://99mac.com/bildarkivet.shtml )

[ 04 November 2002, 08:47: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

• Medlem
  • 2002-11-04 08:43

Förutsatt att man inte är ute och flänger så är det bokat.

Jag har varit på de båda tidigare, och jag tänker inte missa detta. Det är en av årets höjdpunkter..

• Medlem
  • Gävle
  • 2002-11-04 09:12

Tänk att man aldrig kan vara på rätt ställe!
Ska ju vara i Malmö just då! Typiskt!!

Bara inte farbror arbetsgivare hittar på något liknande som han gjorde förra gången. Vill inte sitta i en hotell lobby och läsa inläggen på 99mac, istället för att vara där live.
T-son

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-04 11:55

Har inte varit på de tidigare, men jag ska för sjutton gå den här gången!

/arvid

Eftersom jag missade det förra expot så har jag hela tiden sagt att jag ska närvara vid nästa. Hoppas att jag kan hålla det bara...

Vet vi var det blir?
Efter förra årets arrangemang diskuterades att flytta det till ett mer kostnadseffektivt ställe.

• Oregistrerad
  • 2002-11-04 17:58

Kommer man in om man är under 18 år??? För då kommer jag. (jag är 15)

Jag ska försöka komma denna gången med. Missade förra gången tyvärr. Det verkade ju vara en riktigt trevlig tillställning

Självlkart & Absolut!
Jag har inte ens tittat i kalendern men när jag får reda på exakt datum bokar jag in det oavset.

Gambit

Exakt datum är 7:e Januari klockan 17.00 och framåt skulle jag tro (lite beroende på aktiviteter innan själva keynote sändningen)

Tyvärr är jag i Australien, så det blir inget 99mac expo för mig.

Hoppas att man som gotlänning har förtur till biljetterna?

Ska se till att ta ledigt från skolan den 7 och kankse den 8 januari, vill inte missa detta + att denna gång kommer jag in oavsett om ni serverar alkohol eller inte, hinner passera 18 tills dess (Sätter ni 20 stryper jag er

)

• Medlem
  • Mark
  • 2002-11-04 22:04

Med tanke på det goda intryck jag fick av 99 medlemmarna på MacPuben i GBG måste jag upp och testa av i Sthlm. Fick lite smakprov i fredags å det bådar gott.
Har som tur en son i staden så kvarteringen kan jag inte skylla på.
OK jag kommer.
Lev väl /PapaC

Springsteen släpper sina biljetter till midsommarspelningen här på Ullevi i morgon bitti - när släpper 99mac platserna så att man kan hänga på låset... kan man tänka sig en lösning att vi lantisar får några vikta för oss så att inte alla går till Sveriges baksida ??? Vi lovar att inte stampa sönder anläggningen för er... det gjordes vid förra Springsteengalan och då fick hela Ullevi byggas om efteråt

Olle

Jag ska dit, trevligt att kanske kunna vädra intrycken efter keynote med nån annan än en helt ointreserad flickvän

Hur kommer det sig att ni ens frågar?
Det självklar att jag kommer att infinna mig...

/J.

Såg keynoten hemma i soffan sist. Grymt bra bild med Quicktime 6 och MPEG-4 var det.

Men jag är väldigt sugen på att åka upp till 99mac expo i stockholm nu. Får väl ta ut lite semester.

Ciryon

edit: småfel

[ 06 November 2002, 08:48: Meddelandet ändrat av: ciryon ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kitesurf:
Jag ska dit, trevligt att kanske kunna vädra intrycken efter keynote med nån annan än en helt ointreserad flickvän

Haha! Känner igen mig lite, kitesurf.

Kommer antagligen att dyka upp i Stockholm. Fanatism utövas bäst i kontakt med andra.

Jag bistår gärna som bartender igen! Det är det effektivaste sättet att ha billig tillgång till Cola har jag märkt

• Medlem
  • Lund
  • 2002-11-06 14:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Jag bistår gärna som bartender igen! Det är det effektivaste sättet att ha billig tillgång till Cola har jag märkt

Kanske ska se till att ha ordentligt med Cola den här gången?

Skolan tar för mycket tid av mig. Det är mycket som händer när man börjar efter lovet. Har inte råd heller att åka ner till stockholm. När man håller på att ta körkort så räcker pengarna inte till allt!

Något annat år kanske!

Om Apple har nåt åker företaget så då kommer jag och hälsar på!

Om inte - så vill jag komma ändå! Men måste ta ledigt då. Så vi får se. Men vill det vill ja.

1
Bevaka tråden