Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta betalt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon om ett smidigt och gratis sätt att ta betalt (t.e.x för program o.s.v) via nätet?

Har kollat på PayPal.. Men är det någon som har praktisk erfarenhet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-20 17:43

Jag har aldrig varit på den "mottagande" sidan på PayPal men däremot ofta använt tjänsten för att betala
olika varor som jag köpt på nätet...och det har alltid fungerat perfekt. PayPal har en bra struktur som bygger på mailkommunikation - allt man gör (köper,säljer) bekräftas med mail och affärerna följs upp efter ett tidslagt schema - dvs det får inte gå för lång tid mellan köp och transaktion t.ex.

Kan bara hålla med Clavius om PayPal. Smidigt och snabbt att både betala och ta emot. Har använt PayPal flera ggr, både betalt och tagit emot pengar, och det har funkat perfekt alla ggr.

Man kan betala och ta emot i Dollar, Euro eller Pund. Att överföra pengar från PayPal till Postgirot eller konto i svensk bank kostar 16 kr.

Det är numera eBay äger PayPal.

Men det låter ju perfa! Well well, signar upp där..

Så nu är det bara för er att börja hosta upp era stålar

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Men det låter ju perfa! Well well, signar upp där..

Så nu är det bara för er att börja hosta upp era stålar

Men sakta i backarna... vad får vi tillbaka av dig? Har du skrivit något program, eller är det en halvsnuskig tjänst du erbjuder?

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:
Man kan betala och ta emot i Dollar, Euro eller Pund. Att överföra pengar från PayPal till Postgirot eller konto i svensk bank kostar 16 kr.

Aha, vad skönt. Det funkade inte för nåt år sen att ta emot pengar. Då var man tvungen att ha ett amerikanskt kontonummer för att få ut pengarna.

Nu skall jag sälja grejor på eBay!

1
Bevaka tråden