Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

***OMRÖSTNING*** Kommer du köpa någon ny iBook eller PowerBook ?!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-09 13:43

Apple har ännu en gång lanserat nytt bärbart och det blir allt mer intressant att lägga pengarna på dessa små slimmade arbetshästar istället för en stor brummande skrivbordsmaskin...

Har du funderat på att slå till och vilken modell skulle du isåfall köpa?

Motivera gärna ditt svar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-09 13:46

OK. Det blir en iBook med 14-tumsskärm i så fall. TiBook är för dyr och för varm och iBöckerna räcker gott och väl för mina behov. Lägger hellre de pengar som blir över på resor osv.

• Oregistrerad
  • 2002-11-09 13:56

Jag känner att jag behöver en bärbar dator. En powerBook skulle vara perfekt.

Jag skall utföra service och support på fyra geografiskt olika platser. Jag pendlar även med tåg 10 timmar i veckan.

Fast risken är väl lika med noll att man får någon. får köpa en egen.

Köpte ju min iBook 700 för tre månader sedan... Känns lite surt men så är det ju alltid...

Jag skulle ju köpa en 1ghz pb fort som attan bara ja hade lite cash att slösa bort

Men tyvärr så är plånkan inte så stor :/

Åh! Man är ju sugen.

Det är verkligen på gränsen att min Pismo inte orkar. Jag är säker på att jag köper nästa uppgradering. När kommer de?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-09 16:35

Klart man ska ha bärbar dator! Jag är helnöjd med min Thinkpad men vill ha en dator med sexiga Mac OS X. iBook 14-tum är helt perfekt för mina behov men varför har den ingen PC Card-plats? Nåja, det går ju bra med USB och Firewire också.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2002-11-09 18:38

Har beställt min "SuperBook" nu, får se när den kommer. Jag sålde min "gamla" 667:a för ett par månader sedan och gav mig den på att invänta nästa uppdatering (efter 800:an).
Blev riktigt glad över att de nya är så kraftigt prissänkta!

Abstinensen utan PB blev lite svår så jag köpte en beg. PB550 så länge som jag ska sälja när SuperBooken kommer...

Hasse

Jag kommer inte att köpa den för jag har inga pengar som räcker äns till en hårdisk! Min dator får också hänga kvar ett tag till! Men jag måste säga att det är frästande att köpa en!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-11 19:42

Många är lockade, men få vid god kassa...

Fast iBooken verkar få en ljus vinter!

Keep on voting!

Jag är grymt nöjd med min iBook 700 så det blir inget för min del. Däremot kastar min sambo lystna blickar på iBooken, så vid tillfälle skulle det inte vara helt fel med en rejäl PowerBook. Givetvis bekostad av min arbetsgivare, jag menar jag kan ju inte jobba effektivt utan en powerbook. That´s common knowledge!

Ciryon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 12:49

Det vore kul med lite nya färger. Börjar tröttna på vitt, transparent, vitt, vitt, silver, vitt... Vita tangenter är en styggelse! En bra dator ska ha svarta tangenter.

Redan beställt min 12.1" 800MHz iBook.

• Oregistrerad
  • 2002-11-30 12:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:

Skall köpa/beställa en sådan så fort jag kommer hem från julsemestern den 6 januari. Det ger ju tveklöst the most bang for the buck. Bara inte Stevie presenterar nån ny modell eller nåt den 7:e januari, som förändrar (förvirrar) min uppfattning och tvingar mig tänka om.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Papastefanou:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:

Skall köpa/beställa en sådan så fort jag kommer hem från julsemestern den 6 januari. Det ger ju tveklöst the most bang for the buck. Bara inte Stevie presenterar nån ny modell eller nåt den 7:e januari, som förändrar (förvirrar) min uppfattning och tvingar mig tänka om.

Jag beställde en igår. Den är nog Apple bästa dator för pengar hittills. Speciellt med Mecenat-rabatten.

Och du kan vara lugn, jag kan nästan sätta min nya iBook på att den inte uppdateras igen i januari. Apples uppdateringar av produkter följer förvånansvärt väl en 6 månaderscykel.

Mondo: Varför skulle du välja en 14-tumsmodell över en 12-tumsmodell? Förutom lite längre batteritid så har den ju inga andra fördelar, samtidigt som den tappar all den smidighet som den lilla modellen har, den är dyrare, större, klumpigare och tyngre. Möjligtvis om man har problem med synen...

1
Bevaka tråden