Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

*** OMRÖSTNING *** Vem är du? - Del 2 !!!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-05 21:10

Gensvaret på vår lilla "ovetenskapliga" undersökning om vilka vi är som besöker det här forumet och gör det till vad det är blev fantastisk! Nästan vart femte medlem röstade och vi fick snudd på 2000 träffar bara på den här tråden...

Med "blodad tand" ger vi nu alla er möjligheten att tala om lite mer (bara om ni vill, förstås - men det verkar som om vi är lite nyfikna på varandra ändå

). Det är enkla och allmänna frågor (15 st.) som kompletterar de tidigare svaren vi fått. Du röstar givetvis anonymt och behöver inte kommentera om du inte känner för det - men det är alltid lite kul att få veta mer - så vi hoppas att gensvaret blir minst lika bra den här gången!!!

Med din hjälp bygger vi nu ett ännu bättre forum och hoppas att du kommer att trivas minst lika bra med oss alla andra även i fortsättningen - många spännande utvecklingar av forumet är på gång och vi ser fram emot ett fantastiskt 2003!

/ Clavius (som just nallat på julgröten...)

Du som inte har deltagit i den första delen av vår lilla omröstning kan göra det HÄR!

OBS! Det har på fråga fem (om hur många syskon) fallit bort ett alternativ ("inga"), så för er som inte har några syskon välj istället sista alternativet ("systrar & bröder") så räknar vi bort det svaret... Sorry, slarvnisse har varit framme!

[ 02 Januari 2003, 10:48: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson ]

Fråga 5 av 15: Har du några syskon?

Svarsalternativ som saknas: Nej.

[ 05 December 2002, 22:57: Meddelandet ändrat av: MacPrat.nu ]

• Oregistrerad
  • 2002-12-05 23:06

Fråga 1: Hur lever du?

Svarsalternativ som sakans: Man / Fru / Partner (eller en kombination av dessa)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-05 23:52

Bara jag som har Spindlar och andra insekter som husdjur?

Känner att jag måste få upp en bild på "Kafka"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-06 17:20

Det pågår en ny liten undersökning ibland våra medlemmar - var med du också!

• Oregistrerad
  • 2002-12-06 21:35

fråga 10: anser du dig höra till den "serrrrrrriösa", rättstavande delen, Clavius?

Clavius, du missade den där frågan om bröder och systrar....det finns ingen ruta för "inga alls"!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-07 13:54

Frågeställaren har antagligen inga barn eftersom det inte var något alternativ för det.

Heller också är alla så upptagna med sina macar att det inte blir tid över för lite övningar i sovrummet.

resultatet på frågan om man är aktiv eller passiv på 99mac kan vara en aning missvisande. jag har en känsla av att det finns ett samband mellan att man är aktiv och röstar i 99macs omröstningar. logiken är ju den att de som aldrig är "aktiva" på 99mac följdaktingen inte heller röstar. därav kan statistiken över den frågan bli något missvisande.
mvh bup.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: buppen:
resultatet på frågan om man är aktiv eller passiv på 99mac kan vara en aning missvisande. jag har en känsla av att det finns ett samband mellan att man är aktiv och röstar i 99macs omröstningar. logiken är ju den att de som aldrig är "aktiva" på 99mac följdaktingen inte heller röstar. därav kan statistiken över den frågan bli något missvisande.
mvh bup.

Desto större anledning att frågan är där!.

Not disrespectful
HankPank

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-08 05:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Clavius, du missade den där frågan om bröder och systrar....det finns ingen ruta för "inga alls"!

Just det! Du kan dra av en bror.

Några snabba kommentarer:

- Om man har bil OCH motorcykel då? (det har inte jag - men jag hade förut). Hade dessutom varit kul att höra om någon kör scooter/moped.

- Fråga 8: "Jag har haft problem med att använda internet" har 0 svar - och kommer antagligen alltid ha det. Om man inte kan ansluta till nätet så kan man knappast komma åt 99mac heller

- "Har du någon gång i livet gått datorkurs/utbildning för mac?". Hade varit kul att se antalet AASE (certifierade mac tekniker) på forumet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
Fråga 1: Hur lever du?

Svarsalternativ som sakans: Man / Fru / Partner (eller en kombination av dessa)

Det kan ju gå under pojkvän/flickvän, men vad sägs om "kärnfamilj", man/fru och barn? Själv bor jag i före detta studentkollektiv där våra barn efter hand skrikit ut de andra, så till slut var det bara kärnfamiljen kvar.

Hur bor du?
Finns inget alternativ för halvtids- deltidsfarsor/mammor.
Ej heller för ensamstående med barn.
Jag som är halvtidsfarsa har inget alternativ där.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ingemar Ragnemalm:
Själv bor jag i före detta studentkollektiv där våra barn efter hand skrikit ut de andra, så till slut var det bara kärnfamiljen kvar.

Det där var det flummigaste jag har hört på mycket länge! No offense! Lät bara roligt!

Ciryon

Edit: quote-fel

[ 09 December 2002, 19:14: Meddelandet ändrat av: Ciryon ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-25 11:43

Om du inte redan har röstat och har lite
tid över så här under julglimmandet: passa på att vara med i våran andra del av omröstningen vilka vi egentligen är !

Vi är så tacksamma över alla svar vi fått och ser fram emot att kunna göra 99mac ännu bättre med eran hjälp!!!

/ Clavius

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-02 10:44

Det har kommit in flera påpekanden om att jag har glömt alternativet "inga syskon" på en av familjefrågorna....ett ett oförlåtligt slarv av mig,naturligtvis!

Dessvärre tillåter inte nuvarande system att jag (ens som moderator) kan gå in och efteråt ändra på någon av svarsalternativen (!), så ni som inte har några syskon får väl svara på sista alternativer "systrar & bröder!" så får väl vi ta det resultatet med en nypa salt... (j*klar vad syskon vi har här på 99mac!!!).

Kul att ni ställer upp så på dessa små undersökningar - det är ju riktigt spännande att se vilka som "gömmer sig" här! Vi låter omröstningarna pågå ytterligare en tid så kommer vi med en liten "statistisk" sammanställning om oss själva vart det lider...

Tills dess - ta vara på jul&nyårsledigheten (för er som har kvar) och ni andra hoppas vi tar det cool innan den riktiga vardagen tar vid.

/ Clavius *morgontrött*

• Medlem
  • 2003-01-02 22:59

Har länge varit för dyrt och krångligt att certifiera sig (har konsultat i 10år) vilket är lite trist. Har till och med hållit utbildningar för ACSE folk men något cert har det inte blivit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 16:06

Vi närmar oss snart "slutet" på denna omröstning - det börjar bli dags att sammanfatta våra medlemmar och ge en liten bild av vilka vi egentligen är...

Du som ännu inte röstat; ge dig själv (och andra) chansen att gå till botten med mystiken om våra "verkliga jag" bakom alla inläggen...komigen och gör din röst hörd!

Hälsningar Clavius

1
Bevaka tråden