Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

***OMRÖSTNING*** Använder du "Jaguar" (OS 10.2) ?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-06 21:44

Utvecklingen av OS X går ständigt vidare och det största "språnget" sedan introduktionen var när Apple släppte version 10.2. ...mera känd under namnet "Jaguar". Iochmed denna version släpper Apple fram krafterna och de stora fördelarna med det nya systemprogrammet; en helt ny värld har öppnat sig för oss macälskare och vi kan nu på allvar jobba en datormiljö skapad för framtiden!

Hur är det med dig; har du provat på "Jaguar" eller har du t.o.m helt gått över till den senaste versionen...eller kanske väntar du till framtida uppgraderingar?

Var med i årets första nya stora medlemsomröstning!!!
(Tack, Gambit för uppslaget!)

/ Clavius (som själv på darriga ben provar sig fram med "Jaguar"...går fin-fint! )

Jag kör bara Jaguar, dumpat Classic sedan ett tag tillbaka. Det finns fortfarande en del problem, dock är Mac OS X bara runt 2 år. Så lite tålamod får man ha.

En sak är säker, jag kommer aldrig att titta tillbaka.

Hmm, så än så länge är det inte 100% Jaguar då.
Intressant att se efter lite fler röster.

Tack, Clavius!

100% Jaguar kommer det nog aldrig bli.

Min iBook: 100 procent Jaguar, inget Classic installerat.

Men jag jobbar även på en iMac DV 400 MHz och den får nog gå i 100 procent Mac OS 9.1 tills vidare. Den har bara 192 MB ramminne, vilket är för lite för att köra OS X.

Visst, senaste versionen av Mac OS X är installerad. Men Classic finns fortfarande kvar för att köra Pagemaker och Outlook.

/c

Ska man behöva motivera varför jag tycker Jaguar är fantastisk???!

Ja det är väl inte så svårt. Helt enkelt, den fick nytt liv i min dator. Mac OS X 10.1 var bra mycket snabbare än 10.0 som var bedrövlig. Men den här versionen är som ett helt nytt OS. Mycket är nog tack vare QE. Allt reagerar mycket snabbare i Jaguar, den berömda "badbollen" kommer allt mer sällan och datorn "stannar" inte upp så ofta som den gjorde för mig i 10.1.5.

Helt enkelt, Apple har lyckats med denna uppgradering

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-07 20:03

Jag fick Jaggan med datorn.Det var första kontakten med OS x.Och just OS X var anledningen till att jag bytte tillbaka till Mac.

Så på sätt och vis var det en uppgradering.Från Windows XP till Jaguar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 03:19

Kör Jaguar sedan ett par dagar tillbaka. Är dock glad att jag ej slängt ut Classic, då jag fick en beggad brännare i jalklapp. Toast lite följde med, och för att kunna uppdatera var jag tvungen att installera versionen för OS 9.

För övrigt känns det som att Classic är riktigt användbart nu i Jaguar, känns (precis som hela systemet) rappare.

Med Jaguar, och sedan ikväll Safari, känns min TiBook såå mycket piggare.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Borås
  • 2003-01-09 09:24

Kör OSX (Jaguar) fullt ut nu, har någ inte haft igång Classic på några månader nu.

1
Bevaka tråden