Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betyg på dagens keynote

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad ger du dagens Apple Keynote för betyg?

(vi har en omröstning om genomförandet av 99mac expo i en separat tråd)

[ 17 Juli 2002, 18:08: Meddelandet ändrat av: Administrator ]

Anledning till att det inte blev en fyra är avsaknaden av nya Powermacs.

Allt i annat är riktigt coolt! nu vill jag ha en PB med integrerad Bluetooth!

Jag tror vissa av de riktigt coola sakerna de visade idag är sånt som man inte ännu riktigt förstår att uppskatta. Syncningsbitarna och Rendezvous till exempel. När man sitter där med en Bluetoothnalle och syncar den mot sin dator känner man nog verkligen hur bra det är, men än så länge har de flesta av oss inte Bluetooth, varken i dator eller nalle. Förstå hur mycket enklare att redigera innehållet i telefonen blir när man kan göra det på dator, istället för att knappa på telefonen!

Japp det var det som helt klart sänkte betyget. Hade verkligen hoppas på en uppdatering på PowerMac sidan, får väl se hur det blir hösten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 23:18

Nej, det har gått hysteri i uppgraderingar av hårdvaror...det behövs inte göras VARJE gång! Vi fick ju ändå en ny iMac...

Keynoten innehöll många små godbitar som på sikt kommer att få stor inverkan på dagliga användandet. Fyra plus!

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-17 23:24

Jäkligt bra, men två ordentliga svackor: .Mac och brist på snabbare hårdvara

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Jäkligt bra, men två ordentliga svackor: .Mac och brist på snabbare hårdvara

Instämmer....

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-17 23:34

Vaddå, ny Imac. tyvärr hade jag inte möjligheten att följa helA Steve:s keynote, hängde bara på fram till iCal, men såvitt jag förstår presenterades ingen ny Imac, däremot prissänktes den med 100$. Eller är jag helt lost?

[ 17 Juli 2002, 23:34: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

iMac superdrive prissänktes med $100. Men Steve presenterade en ny iMac med 17 " LCD skärm. 800 MHz, GeForce 4, Superdrive osv. se mer info på http://www.apple.com/imac/

/martin

[ 17 Juli 2002, 23:40: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-17 23:41

OT: Ganska juste standardfördelning på staplarna just nu

Jag är helnöjd! Fem i betyg framför all på grund av iCal, iSync och Rendezvous.

Jag har inget behov av ny hårdvara eftersom jag köote dator för bara en månad sedan. Däremot en iPod ska det bli om några månader. Mums!

Jag var sååå nära att installera M$ Office bara för att få en förbaskad kalender, men nu blir det inte så, haha!

Förresten, vad är det för priser på iMac nu jämfört med innan? Har de blivit billigare?

Ciryon

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-17 23:43

Se där, det var tydligen någonting som dom på macnytt har missat för den finns inte med på deras minut för minut-redogörelse. Kanske var det den minuten dom sov???

1
Bevaka tråden