Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tror du att Apple kommer att bli uppköpta inom 24 månader?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-20 15:43

Appleaktien rasar igen, liksom alla andra teknikaktier....läge för uppköp med andra ord. Tror du Apple kan stå emot detta eller är det t.o.m. önskvärt att de blir uppköpta inom en snar framtid?

Eller är det Apple som kommer att "investera sig ur krisen" som de själva säger...?

Som en unix-buddy till mig säger:

Apple gör väldigt mycket rätt just nu.

Jag tror att han har rätt i den analysen. Jag tror att Apples resultat till viss (stor?) del beror på att man faktiskt köper bolag, och istället för att smeta ut de investeringarna över tiden så tar man de på ett och samma räkenskapsår. Jag tror att det vi ser är Apple som trycker ihop fjädern. Visst blir det trångt och inte ser den stor ut, men jäklar vad den hoppar när man väl släpper den.

Om jag hade mer stålars skulle jag helt klart investera i Apple nu. (Och Ericsson.)

(Och ja - min unix-buddy är löjligt sugen på att köpa mac nästa gång han uppgraderar hårdvaran.)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-21 03:16

Nej, nej och åter nej!
Konstigt att allas vårat favoritföretag alltid ska dras med detta rykte. Tror att Apple har stora möjligheter att komma segrande ur datorkrisen. Skriver mer när jag har alla fåren hemma

Skulle vilja slå på virveltrumman för att instämma med fredrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-24 00:06

Tja, 85% verkar tro på ett starkt Apple...

Inger hopp; bättre än t.o.m. Steves keynote!

Jag tror Apple har stora möjligt heter att klara sig alldeles utmärkt. Som nämndes ovan så gör dom faktiskt mycket som är rätt just nu.

Dom har två fantastiska bärbara datorer i sitt sortement, dom har den bästa mp3-spelaren som säljer som tusan (för att ta några exempel) och framförallt så har dom ett OS som verkligen känns framtidssäkert! Även om det har sina knepigheter så tar dom jättekliv framåt hela tiden och 10.2 ser ut att bli en milstolpe. Och fortsätter de i den takten ser framtiden på den punkten väldigt ljus ut!

Det faktum att Apple ser till att ta betalt nu för vissa saker har ju retat en och annan macanvändare, men det betyder väl också att dom är måna om intäkterna. Och att Apple gör en vinst i en branch där de flesta har röda siffror är ju bara det en betryggande sak.

Ett mörkt moln är ju processorbiten, men jag vägrar säga att det är kört eller ens nära det, men jag måste förstås erkänna att vi de facto ligger efter pga av att framförallt Motorola dragits med stora utvecklingproblem.

Jag tror inte Apple måste köpa upp en massa företag för att överleva, men att köpa upp vissa små företag för att få tillgång till speciella nyckeltekniker och kompententa personer är ju inte så dumt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-24 01:58

Om det är kris kan ju Apple alltid höja priserna för oss religiöst trogna konsumenter ännu ett eller två steg. Vi försvarar ju alltid vår tomma plånbok om det är till Apples fördel (verkar det som). Bara ett anspråkslöst förslag (för att travestera ett litterärt tema)...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-07 17:25

Det verkar som om tron på Apples självständighet här på 99mac är bergfast; över 90% tror att företaget kommer att fortsätta kämpa på egen hand...

1
Bevaka tråden