Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du Office X?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt en artikel på Cinet så säljer Microsoft Office X betydligt sämre än vad Microsoft hoppats på.

Nu undrar vi: använder du Office X?

Kommentera gärna genom ett inlägg nedan!

OBS! Klargörande: för dig som redan använder Office X - svara "använder inte Office 98/2001 på fråga 2!!)

[ 28 Juli 2002, 12:29: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

• Oregistrerad
  • 2002-07-28 12:29

Använder både Office X på jobb och hemma. Fick med office X i personalköpet och tänkte först sälja det, men Entourage är så pass bra att jag inte kan hitta en bättre mailklient. Claris E-mailer finns ju inte för X...

Skrämmande mycket piratkopiering...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Fick med office X i personalköpet och tänkte först sälja det

Hmm... du kan/får ju inte sälja något som din arbetsgivare äger - eller hur va? Först om ca: 3 år då du löser ut burken så är ju detta möjligt... kan ju bli lite knepigt om du tvingas sluta och därmed bli tvungen att lämna tillbaka din hyrdator i det skick som den levererades, dvs. inkl. officepaketet...

Olle

Jag undviker allt som har med Microsoft att göra det trasslar bara till det i datorn tycker jag tyvärr hittar jag ingen ersättare till Outlock som funkar tillfredställande

Trasslar bara till det?på vilket sätt då?

Jag tycker att Office X funkar bra, förutom at programen oväntat avslutas i uppstarten ibland, men det händer inte så ofta så det kan jag leva med.

Vad är det som trasslar till sig för dig?

Jag kör både Office X och Norton Internet Security. Varje gång jag avslutar ett Officeprogram får brandväggen frispel. Oerhört irriterande...

[ 28 Juli 2002, 14:26: Meddelandet ändrat av: theJoker ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-28 14:55

Jo, alla Microsoft program är buggiga i Mac-miljö..speciellt Office X. Det har aldrig fungerat problemfritt i någon maskin och man måste alltid ta det "under specialbehandling" för att få det att fungera som andra program...

Inte så konstigt att få vill betala licensen för det - man är nog för missnöjd med Microsoft i allmänhet (samt lite avigt inställda till dem i synnerhet).

NÄR det väl fungerar så är det fortfarande en av marknadens bästa programserier! Men visst vore det trevligt med serriösa alternativ...

:rolleyes:

• Medlem
  • Skänninge
  • 2002-07-28 15:30
Citat:

quote:
Skrämmande mycket piratkopiering...

Nja, 7 stycken av bara 19 röstande tycker jag trosts allt inte säger så mycket...

Nja, 7 stycken av bara 19 röstande tycker jag trosts allt inte säger så mycket...

När jag skrev inlägget så var det 75% av alla röster som körde Office X utan licens...

"bara" 7 av 19 är väl inte så lite?

• Oregistrerad
  • 2002-07-28 17:36

Vad vill du man ska svara på fråga 2 om man svarat att man använder office x i första frågan ?

Alternativet att jag redan har uppgraderat eftersom jag svarat ja i första frågan finns inte, ändå måste man välja något alternativ. Den frågan blir det nog lite felriktade svar på eller är det jag som inte fattar eller har missat något......
Jag fick åtminstone inte ge mina svar utan att ha gett ett alternativ på fråga 2 med Navigator 0.4.

Martin

[ 28 Juli 2002, 17:38: Meddelandet ändrat av: Martino ]

Det står i stor fet stil i första inlägget...

"OBS! Klargörande: för dig som redan använder Office X - svara "använder inte Office 98/2001 på fråga 2!!)"

• Oregistrerad
  • 2002-07-28 18:38

Tja, då var det som jag trodde. Jag förstod inte..... . Såg faktiskt inte det, sorry..... Eller jag såg det troligen men hann glömma det när jag kom in i frågorna. Ska inte hända igen.

[ 28 Juli 2002, 18:40: Meddelandet ändrat av: Martino ]

Jag är helnöjd med Office X. Har inga - *ta i trä* - problem med det. Enligt vissa PC-användare är Macversionen dessutom bättre.

Kan det vara så fanatiskt att Macfolk inte vill köra på Microsofts produkter?

Företaget betalar min Office-licens. Annars hade jag inte köpt den.

Christian

I högskolemiljö är det svårt att inte behöva Office så jag har det på min egen dator för skolarbete, annars skulle AppleWorks räcka. På jobbet behöver vi Office till att öppna filer och använda exchange-mail. Texter mm tas sedan ut till någon annan applikation. Dock är det fortfarande OS9 på mitt jobb så det blir 2001 där. Exchange är ett av hindren för att byta till OSX.

Jag gillar faktiskt Office X när man använder det till att göra det som programmet är avsett för. Dvs att layout i Word inte är något som det är avsett för även om vissa anser att det funkar.

• Oregistrerad
  • 2002-07-29 10:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Hmm... du kan/får ju inte sälja något som din arbetsgivare äger - eller hur va?

Företaget som står för personalköpet har gjort en tabbe. De missade att fylla i vad man fick levererat... Så enligt alla noteringar så missade de perferin... Sen var jag lite sur då jag inte anser att man skall tvinga på ett officepaket i ett personalköp... Vilket skedde här. Öht så bör inte personalköp funger i form av färdiga paket. man borde få välja fritt... Blev lite OT men, men...

• Oregistrerad
  • 2002-07-29 11:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
Jo, alla Microsoft program är buggiga i Mac-miljö..speciellt Office X.

hmmm...

tycker snarare att Office X är det stabilaste Officepaketet på alal plattformar. Har aldrig haft strul. Det bara går och går... ibland tror jag knappt det är sant så stabilt det är.

1
Bevaka tråden