Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfar du mer på sommaren?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svensk sommar är som bäst i Juli månad anser dom flesta - nu är det som varmast på hela året. Många dagar har legat över 25 grader och vissa dagar som 99mac Expo den 17:e Juli hade vi en bit över 30 grader.

Då borde väl alla vara på stranden, i stugan, på semester eller i hängmattan?

Tro det eller ej, men vi har ökat antalet sidvisningar på 99mac med mer än 40% jämfört med vår tidigare rekordmånad i Maj 2002.

Nu undrar vi: surfar du mer på sommaren?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-31 15:32

Ska grilla och dricka bira ikväll. Internet är jävligt långt borta när man har en välkyld Pilsner Urquell i handen

Normalt surfande innebär ca 160 timmar i månaden och under sommaren så...+50 timmar

Mindre surfande på kvällar men dessto mer på jobbet eftersom der är ganska lungt just nu. När det börjar hetta till igen tar jag tre veckors semester.

Edit: Förrutom i dag eftersom det är dåligt väder här nere. Blir att dricka kaffe och redigera lite video.

[ 31 Juli 2002, 19:21: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Jag följer Christians exempel. Jag drar också på semester på fredag eftermiddag. Jag har lovat mig en så internetfri semester som möjligt.

Mobil och dator ska stängas av för jag ska VILA!!!

Är det bara jag som utfärdar en liten varning här: 83% av medlemmarna surfar lika mycket eller mer på sommaren!

(jag har en flickvän som säger att man ska vara utomhus på sommaren, har ni hört det ryktet?)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
(jag har en flickvän som säger att man ska vara utomhus på sommaren, har ni hört det ryktet?)

Som en vän jag har brukar säga "Vitt skall vare vitt".

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-08-01 11:44

Surfar mer på jobbet eftersom det är lugnare, mycket lugnare, men på kvällarna har det blivit mindre, främst pga av att vi flyttat från stan där vi hade Bostream ADSL, till landet och nu bara har modem. Men även för att det finns så mycket att göra på en lantgård.

Kommunen har dessutom inte givit byn där vi bor något bidrag för byggande av nät ännu. så det blir till att göra annat på kvällarna

I sommar har jag surfat på Lanzarote. Bra vågor och varmt vatten. I sverige blir det nästan bara på sommaren och en bit in på hösten, tycker att en del av tjusningen försvinner då man måste ha en 5mm semidry med handskar o huva. På senhösten har jag åkt till Bali istället de senaste 3 åren.
T-son

Vad är utomhus förnågot? Är det något jag missat?

• Medlem
  • 2002-08-12 16:44

Märkbart mindre. Man märker att mkt internätande ara är ersättnign för annat kul.

Man kan ju sitta utomhus och surfa också på airporten.

1
Bevaka tråden