Jag är inte den som kommer att ladda ned den i första hand utan min f/v.
Hon var med på Steve Jobs visning utav Jaggan och efter showen var över var hon såld!
Inte bara för iCal utan för alla de nya "fetures".
Fast iCal var liksom en höjdpunkt för henne. Då vi satt tillsammans och tittade var detta någonting hon lade märke till och fick en rejäl kick utav den infon som presenterades där.
Hon jobbar som lärare för bla. Astra Senica där hon lär ut Americanska för div. direktörer, chefer och branchfolk som vill bättra på sin Engelska/Amerikanska.
Eftersom hon måste hålla reda på så mycket i fråga om datum, klasser etc, etc nappade hon speciellt för iCal.
Det var faktiskt ganska kul att ta med f/v till 99macs sändning utav S. Jobs Expo.
Ni förstår...hon kom hit för 2 år sedan och hade endast suttit framför PC datorer och när hon hade dels sett mina burkar och vad de kan göra och sedan grädden på moset: Expot, ja...då var hon helt såld!
Ett klassiskt "switch-objekt".
Vi har flera gånger skrattat gott över hennes totalomvändning och den perfekta "switch-personen hon skulle kunna vara.
Trött på alla problem med PC, drivrutinger, uppgraderingar, virus etc, etc var hon ganska frustrerad. Nota Bene: hon hade använt PC länge.
Om någon undrar om jag försökte övertyga henne om att "omvända" kan jag bara säga att så inte var fallet i något stycke som helst.
Hon insöp endast allt som Mac står för och hur enkelt det är att använda den och att det fanns så himla många fördelar med Mac vs. PC när jag satt framför min älskling (datorn alltså, heh)
Hon ville testa min nya iBook/500/640 2001 och sen var det kört!
Ingen mer PC!
"-Jag vill ha, jag vill ha" var återkommande kommentarer jag fick höra.
Sumering:
Hennes bärbara PC är nu såld och hon åker över till staterna om ett par månader och skall införskaffa sin iMac combo 17tum och komma tillbaks till gamla svedala. Jag kommer ha det svårt med mitt avund är jag rädd
*Lol* till hennes omvändelsen är jag totalt oskyldig.
Det enda jag gjorde var att sitta framför min egen dator, minding my own business och det bara kom från henne helt bara så där.
iCal var en av de program hon speciellt gav henne stora ögon vid visningen för ett tag sedan
Slutkommentar efter Expot: "-Im amazed! Im definetely converting!!! Goodby PC!"
Gambit
[ 10 September 2002, 21:58: Meddelandet ändrat av: Gambit ]