Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockan: dold eller synlig?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enkel fråga, hur vill du ha din Dock?

Kan inte svara på den frågan eftersom det inte finns två alternativ samtidigt.
Dvs. Jag döljer den ibland beroende på vad jag gör med att trycka Alt-Command-d.

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 16:26

tycker dockan e jävligt snygg och ska synas, men den ska vara liten med fet förstoring.

huh är annars ett pricksäkert alternativ..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-12 16:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: leo:
tycker dockan e jävligt snygg och ska synas, men den ska vara liten med fet förstoring.

Exakt det jag tycker ser absolut hemskt ut.
Dockan ska vara dold. Och lite lätt subtil förstoring.

Skönt med olika smak

• Medlem
  • Boston
  • 2002-09-12 17:13

Jag håller med nästan alla, jag tycker den ska vara liten för att inte ta så stor plats men förstoringeffekten tycker jag fortfarande är apcool så det blir max där.

Men...commando+alt+d för att dölja göra jag så fot det ska jobbas ordentligt...

• Avstängd
  • 2002-09-12 17:33

Till skillnad från Windows enerverande taskbar vill jag gärna ha Docken synlig, man har ju sån koll på sina grejjer iom den

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: leo:

Exakt det jag tycker ser absolut hemskt ut.
Dockan ska vara dold. Och lite lätt subtil förstoring.

Skönt med olika smak

Håller med er båda här. Men min docka syns och har en liten förstoring. Som sagt skönt med olika smak.

//Sebastian

Jag vill att den ska vara synlig, men problemet är att ibland så blir man tvungen att gömma den på grund av att endel fönster underlappar den på tok för långt ner...

Så Äpple+Alt+D blir jag tvungen att använda ibland.

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 19:08

Jag har min olika på mina två datorer...
På iMacen så har jag den dold pga liten skärm medans på tiBooken har jag den synlig pga. widescreen.

Synlig, ganska liten, utan förstoring. Den ska inte röra sej hela tiden, vare sej ploppa fram när jag kommer för nära eller göra Vågen, utom när jag klickar på den förstås. Tyvärr kommer den ofta i vägen.

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 20:45

Har man en 12" iBook finns det tyvär ingen plats för dockan. Dold blir således svaret. Hade jag haft större skärm hade jag nog haft den synlig, främst av bekvämlighetsskäl då.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -David-:
Har man en 12" iBook finns det tyvär ingen plats för dockan. Dold blir således svaret. Hade jag haft större skärm hade jag nog haft den synlig, främst av bekvämlighetsskäl då.

Jag har samma dator, men har nästan alltid Dockan synlig, förutom då man surfar med maximerat fönster.

Ciryon

Liten och synlig med medelförstoring. Ibland helt dold beronde på vad jag jobbar med. Och längst ner på skärmen, inte på sidorna.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-09-13 11:09

Jag tycker det tar för lång tid att få fram den om den är dold. Det blir för jobbigt helt enkelt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-13 11:17

Ska nog faktiskt ta och ändra om. Vill nog ha den synlig, fortfarande en liten subtil förstoring dock.

Jag har den nog gömd för det är extra coolt. Polare Windowslakej frågar vart f*n mina program är. I förbigående det-är-väl-självklart-ton replikerar jag bara "Dra ner musen i botten kamrat". Vips poppar den upp och dessutom förstorar det han hovrar över.

-Aaaah, stönar kamrat Windowslakej.

Synlig tycker jag är smidigast. Liten med en liten förstoring på bara.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-13 20:57

Jag har min oftast synlig utan förstoring, fast nu eftersom så många tipsade om lite, lite förstoring blev jag sugen på det. Riktigt snyggt - ska köra så i fortsättningen.

Slopa dockan! Eller flytta upp den till högra hörnet!

• Oregistrerad
  • 2002-09-14 11:38

iWay...
ladda ner Mr9Menu.

[ 14 September 2002, 11:41: Meddelandet ändrat av: dp ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -David-:

Precis som jag, samma iBook och dold, och jag har faktiskt min dock till vänster istället för nere i botten eftersom jag sällan är där nere och velar med musen. Det är liksom smidigare att plocka fram den från vänster.

Har precis installerat 10.2 på min iBook bara för att testa den ordentligt innan jag installerar den i min stationära arbetsmaskin.

Om man har docken dold så finns det ju ett litet problem med docken...
Den kommer liksom inte direkt upp när jag drar musen över kanten och vill ha fram den, det tar en liten bråkdels sekund för docken att komma fram.
Någon som har ett tips om lite trimmning ???

En liten fråga till...
Kan man inte får den upp i vänstra hörnet, måste den vara på mitten av själva sidan ?

[ 14 September 2002, 12:40: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

Tack vare Jaguar kan jag äntligen ha dockan där jag vill. Längst upp till höger, så gott som alltid framme, så liten som möjligt och med minimal förstoring.
Tidigare versioner skuffade ju undan hårddiskikonerna på skrivbordet om dockan låg där och inte var dold.

• Medlem
  • 2002-09-15 16:20

själv har jag min synlig längst ner i vänstra hörnet. har alltid haft det typ. svårt att byta.

Men hur väljer man att ha den nere i vänstra hörnet ?
Jag kan ju bara välja "höger, vänster eller botten" liksom ?

1
Bevaka tråden