Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka program jobbar du i?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-14 16:49

Enkel fråga:
Vilka program jobbar du i ?
Professionellt som privat.

(Du kan markera så många du vill...)

Säkert kommer jag ha glömt ett och annat - markera då "annat" och motivera nedan vilken applikation som du använder! Givetvis är urvalet personligt,men jag tror att jag ändå fått med de vanligaste applikationerna...

Jag kan givetvis inte ha med alla proramversioner, men du kan välja mellan de senaste och äldre som val.

[ 14 September 2002, 16:52: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-14 17:04

DiskWarrior saknade jag. Toast såg jag inte heller.

Det hade varit lättare att fylla i det man INTE använder...

• Oregistrerad
  • 2002-09-14 17:36

Acrobat (fulla versionen), BBEdit, Peak och ProTools är några exempel på mina "övriga" apps

Fireworks och Flash, båda MX samt Corel Photo suite 10 kan läggas till övriga apps.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-14 17:44

Ska Suitcase vara med kan väl ATM Deluxe kanske förtjänat en plats?

Bojkotar omröstningen pga avsaknnaden av BBEdit som är den app, förutom webläsare och sånt, som jag använder mest

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-15 22:18

Tja... hittade inte en enda 3D app. Får väl lägga till Maya...

Saknade givetvis Cubase... för att inte tala om Virtual Drummer

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-09-19 20:09

Hmm...Jag vet ingen som JOBBAR i Acrobat Reader! Själv använder jag Acrobat 5.0 när jag arbetar med pdf-filer. Reader använder man väl mest till att läsa filer med.

• Medlem
  • 2002-09-19 20:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Hmm...Jag vet ingen som JOBBAR i Acrobat Reader! Själv använder jag Acrobat 5.0 när jag arbetar med pdf-filer. Reader använder man väl mest till att läsa filer med.

Då kanske det finns någon som ser det som sitt arbete att läsa dina filer.

Jag brukar faktiskt använda preview istället för Acrobat Reader i X. Och det använder jag ibland i mitt jobb.

Klart intressant omröstning!
Kan man tänka sig en andra omgång också, där de program som fått under exempelvis 20% lyfts bort, och ersätts med de som nämnts här ovan, plus ev några till (QTVR, Streamline, Peak... ...)?
Skulle kunna bli en glödhet inventering av vilka prog som verkligen är användbara!
"De 55 yrkesmässigt mest använda programmen"

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-19 21:04

Inga programeringsverktyg i listan
Jag använder gcc och vi.

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-09-19 23:09

final cut pro 3 fanns ju inte med?

• Medlem
  • 2002-09-19 23:12

95% BBEdit

Måste instämma... BBEdit allra allra mest när det gäller jobb.

Det finns på tok för många program och olika saker att jobba med för att en sån här omröstning ska funka. Den behöver delas upp i kategorier, en omröstning för grafikjobb (kanske uppdelad i 3D och 2D), en för kontorsarbete, en för layout...

• Medlem
  • 2002-09-20 10:15

Tex-Edit. Åsså Filemaker såklart - men det fanns ju med. Filemaker rular.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-21 12:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jan-Åke N:
Klart intressant omröstning!
Kan man tänka sig en andra omgång också, där de program som fått under exempelvis 20% lyfts bort, och ersätts med de som nämnts här ovan, plus ev några till (QTVR, Streamline, Peak... ...)?
Skulle kunna bli en glödhet inventering av vilka prog som verkligen är användbara!
"De 55 yrkesmässigt mest använda programmen"

Absolut! Självklart är det väl nästan en omöjlig uppgift att ta med ALLA program - det här var ett försök till någon slags allmän "sondering" (självklart färgat av undertecknads behov och användande ). Kom med förslag på andra program ni saknar så skall vi nog få till en ny omröstning - kanske mer "branschorienterad" också!

/ Clavius

[ 21 September 2002, 12:52: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ ]

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-09-30 09:46

BBEdit och Outlook

BBEdit, Realbasic, More, Thalamus 0.95B, Palm Desktop, Internet Explorer, Eudora, NiftyTelnet SSH och Resorcerer - för att nämna några.

1
Bevaka tråden