Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad skulle få dig att avstå från att använda Mac som dator?!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-01 15:59

Vi är alla stolta ägare av Mac här på 99mac...vi älskar våra datorer - även när vi under korta perioder är osams med dom! Kort sagt; vi kan inte leva utam dom! Eller...?! Vad skulle få dig att välja bort Macen (hemska tanke) ?!?

Gräv i dina djupaste svarta vrår och fundera över vad som skulle få dig att överge din älskade mac.

/ Clavius (Som med livet som insats vårdar sin mac. Nåja...)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-01 16:29

Jag har redan switchat bort från Mac, stationär Mac då. Jag tycker inte dom har något att ge där längre (hårdvara/fart) och tycker inte dom ger mest value for money för en hemanvändare.

Kör fortfarande Mac på jobbet (bärbar) och kommer så fortsätta. Kommer möjligen också så småningom köpa en beg iBook privat.

Jag har hamnat på arbetsplatser två gånger där de försökte "tvinga" mig att köra Dell och det blev ett jäkla ståhej för att jag upplyste dem om att jag använder de arbetsredskap jag är bäst med och inte något som de får mängdrabatt på.

Om de kunde ge mig något skäl till varför jag inte skulle köra mac som hade någon förankring i verkligheten så lovade jag dem att öppna Dell-laptopen. De kunde de inte.

På den ena arbetsplatsen så vägrade de köpa in någon Apple och tyckte jag var larvig, så jag köpte en själv och använde på jobbet. Dell-maskinen fick min flickväns son att spela och använda msn på.

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-01 18:45

skulle jag lämna så skulle det vara för att apple är totalt värdelösa på att skicka grejor i tid!

Om jag någon gång i framtiden inte ser datorn som mitt arbetsverktyg längre så skulle jag kunna byta, men då skulle jag nog switcha helt bort från datorer. Inte blev det då någe MS Office-kneg i alla fall...

[ 01. mars 2003, 19:38: Meddelandet ändrat av: Anders Täpp ]

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-03-01 21:25

Det är väll egentligen bara om jag blev totalt spelbiten som skulle switcha.

På jobbet har jag datorn som arbetsverktyg,en urkful Compaq med b.la ännu urkfulare Lotus notes på och det bedrövligaste av allt R3.Ett program skapat för att registrera arbetsordrar och gud vet vad.Bed att ni alldrig behöver använda det.

Hemma är har jag macen,tack och lov, som ren nöjesmaskin.Till viss del utför jag en del privat arbete på den.

Ett svar som saknas är - OM STRÖMMEN TOG SLUT

Kommer aldrig hända...

Den arbetsgivare som kräver att jag ska köra Windoz är inte en arbetsgivare god nog åt mig...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-02 13:13
Citat:

citera: Kommer aldrig hända...

Den arbetsgivare som kräver att jag ska köra Windoz är inte en arbetsgivare god nog åt mig...

Jag önskar att jag hade råd att säga detsamma! Men så ser inte verkligheten ut för mig.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Kommer aldrig hända...

Rätt o redigt! Får paket från Macoteket i morrn innehållande 1st PowerBook12" för att användas i jobbet
(verkstan,Wellpappsindustri).Efter 6 månaders rävtrixande har jag nått mitt mål.Så svaret på denna tråds fråga blir ju då?!!!! 6 månaders trixande. Niclas

Lättaste omröstningen någonsin!

• Medlem
  • 2003-03-02 16:02

"Att jag inte längre hade råd att köpa mac-prylar"

Om det påståendet gäller, kan man ju inte köpa en Mac, hur gärna man än vill. Man kan ju fortsätta använda sin gamla, iofs...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Ett svar som saknas är - OM STRÖMMEN TOG SLUT

Då blir det solceller!

• Medlem
  • Haninge
  • 2003-03-03 08:40

Ifall Billyboy skulle köpa upp Apple skulle det nog få mig att kasta in handduken.
Jag tror att han f n ägar ca 15%..?

Förseningar och dylikt har jag lärt mig leva med igenom åren. Det irriterar mig inte längre... Det hör på något sätt till i Applesfären... Det gäller om att alltid ha två burkar kokande samtidig...

Man kan inte kräva kreativitet...!

För mig personligen, glädjs jag när de lyckas få fram en ny trevlig produkt som påminnar mig om att de faktiskt slåss ur underläge, vilket därmed får mig att känna tacksamhet över att jag fortfarande tillhör rebellerna i världen...

Det handlar ju i högsta grad om en livsstil... Inbitna fans klagar ju inte en sekund när dom får köa i flera dagar på biljetter till en koncert med sitt favoritband t ex...

Jodå, jag skulle kunna klara mig med en PC, men det skulle helt klart påverka mitt dagliga arbete till det negativa...

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-03-03 15:48

Om Steve Jobs helt plötsligt gick ut med att han var aktiv nazist och började gravera in små hakkors lite här och var på datorerna skulle jag dumpa Macen och bara köra linux istället.
Men det ska väl inte behöva hända...

Missing poll option:

Om Microsoft köpte Apple Computer.

Ciryon

Skulle aldrig ge upp min Mac, speciellt inte nu när Mac OS X finns. Och om jag nu av någon anledning skulle göra det, så skulle jag aldrig byta till Windows.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 23:24

Verkar som om förstånd och design (kanske i kombination?) väger mest...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 23:38

Att ett bättre alternativ dök upp.

Vänligen, Ylan

Vilda hästar...

/Ola

Jag, cyklandes med Roky Erickson på högsta i iPoden och en bil bakifrån med en förare pratandes i mobil...

[ 06. mars 2003, 00:59: Meddelandet ändrat av: HankPank ]

Jag switchar nog om Windows bilir en direkt kopia av Mac OSX och om det finns samma applikationer men som körs på betydlig billigare och snyggare designad hårdvara.
Och när kommer det hända?

• Medlem
  • 2003-03-12 22:01

För mig är det omöjligt att switcha till PC som att switcha religion, inte för att jag är direkt troende men Macen är alltför bra för att switchas bort!!

• Oregistrerad
  • 2003-03-12 22:26

Den dag jag hittar ett system som funkar bättre än Mac för de saker som jag gör och som har lika bra eller bättre program. Mitt andra-alternativ just nu vore nån linux variant.

1
Bevaka tråden