Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska Apple byta till P4/Athlon

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags för omröstning:

Hur många ser hellre en x86-32 (ex Pentium 4)-baserad Macintosh istället för en 64-bitare (med t.ex Intel-processor)?

Rösta på bara.

Jag förstår inte din frågeställning! Pentium är väl Intel!? Det blir lite: Vill du ha en Volvo eller en S80?

[ 07 Augusti 2002, 19:34: Meddelandet ändrat av: Joacim T-son Torkelson ]

Ehum? x86 är inte bara Intel. Intel är inte bara Pentium.

[ 07 Augusti 2002, 19:53: Meddelandet ändrat av: Samuel K ]

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-07 19:59

Hmm, frågeställningen känns lite som "Har du slutat slå din fru? ( )Ja ( )Nej"

Hur man än svarar så blir det lite knas...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Hmm, frågeställningen känns lite som "Har du slutat slå din fru? ( )Ja ( )Nej"

Hur man än svarar så blir det lite knas...

Typ som:
"To bee or not to bee. That´s the question."

• Medlem
  • 2002-08-07 21:44

Vill ju inte ha någon utav dom. vill ha en phet jä**a RISC med en Vectorenhet, hmmm det låter som PPC

• Oregistrerad
  • 2002-08-07 22:01

Dummaste omröstningen jag sett!!!

Det är väl klart att varenda jäkel vill ha en 64-bitars processor men om det är möjligt i dagens läge, både vad det gäller tillgänglighet och ekonomi, är den stora frågan.

Tänker inte rösta tyvärr.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-08 00:24

Hmm...blev något konfunderad över de två svarsalternativen. Konstigt att det inte fanns ett tredje som avfärdade båda de andra (hade ju varit hederligt!).

• Medlem
  • Lund
  • 2002-08-08 08:46

Jag lägger ner min röst, i brist på alternativ. Behåll PPC, imho.

Dessutom, om Apple nu mot förmodan skulle byta om 2-4 år, som nån förutspådde, så lär väl knappast P4 vara aktuell, va?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-08 14:28
Citat:

quote:
Det är väl klart att varenda jäkel vill ha en 64-bitars processor men om det är möjligt i dagens läge,

Jag har för mig att jag läste i en inWarehouse-tidning att Macarnas processorer ligger på 128-bitar... är det helt fel eller?

Ja ja ja, jag vet att jag diskuterar detta i fel forum.

• Medlem
  • 2002-08-09 01:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus Enström:

Citat:

quote:
Det är väl klart att varenda jäkel vill ha en 64-bitars processor men om det är möjligt i dagens läge,

Jag har för mig att jag läste i en inWarehouse-tidning att Macarnas processorer ligger på 128-bitar... är det helt fel eller?

Ja ja ja, jag vet att jag diskuterar detta i fel forum.

Nja.. Altivecenheten kan behandla data i 128-bitars chunk(block) men en G4,a kan inte adressera 128 bitar direkt.. så PPC G4 är en 32 bitars processor med viss 128 bit´s funktionalitet.

1
Bevaka tråden