Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näten innan internet...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-21 13:41

Har du använt "näten" som fanns innan internet, BBS, teleguide, videotex?

SVTs och Expressens (Stingnet) FirstClass BBSer var ju kult. Där hängde varje kväll och chattade med polarna. Fasen jag blir ju riktigt nostalgisk nu när du nämner det här med BBSer.

/M

[ 21 September 2002, 13:44: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-21 13:50

...jodå, jag satt och hackade modemscript på mitt 1200 baudsmodem, på min hemsnickrande PC/XT (8MHz!!!) med 14tums ambermonitor och herculesgrafik. Kult!

Med FirstClass kan man fortfarande ha en hel del utbyte om man kör mot Göteborgs studentnät... många tusen användare, dom har säkerligen över 250 olika diskussionsforum. Fast min start mot BBS´er var då Mikael Fredriksson körde sin BBS "MacExchange" från Lindome, han använde Telefinder som jag tyckte mycket om. Jag tror att Avid fortfarande använder FirstClass...

Olle

Aktiv inom 204/500 i Fidonet i flera år. Numera samtalar jag med gamla "Fidonettare" i en sluten e-postlista.

Kika in på Svenska Fidonet webbplats om du vill läsa mer.

[ 21 September 2002, 14:13: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-21 14:12

Jo, testade Teleguide under en period...inte så dumt, egentligen och en klar föregångare till dagens superba sökfunktioner på nätet (Gula Sidorna och liknande).

Vad hände egentligen med franska projektet; när dog det ?! Finns det överhuvudtaget kvar ens i Frankrike ?

1
Bevaka tråden