Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker du om nya 99mac.com?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har fått ett nytt ansikte tack vare nyhetstjänsten. Vad tycker du om förändringen?

Otroligt bra !!!

Det börjar se mer ut än "bara ett forum"...

Riktigt snyggt och den nya layouten är verkligen ett steg i rätt riktning !!!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-22 21:44

Mycket bra uppdatering av denna sajt! Mycket snyggare och mer lättöverskådligt. Gillar särskilt de nya vakna och sovande imac-ikonerna. Two thumbs up!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-23 00:04

Nice!!

Återstår frågan... Hur plankar man hela konceptet med UBB forum för Bostadsrätts föreningen?

Det skulle vara intressant att höra åsikter från de personer som faktiskt röstat för att den nya nyhetssidan innebär en försämring av 99mac. Martin har ju inte rört forumet, utan bara lagt till en ny startsida med nyheter. Vad är det som blivit sämre? Forumet fungerar ju som vanligt...

/M

Var precis in och röstade. Jag anser att det blivit sämre av den anledningen att jag inte går in på 99mac för att läsa nyheter... Vill jag läsa sådana finns det massa andra sajter på nätet. Jag anser att 99mac är ett diskussionsforum och då förutsätter jag att det är ett sådant jag kommer till när jag skriver 99mac. Behåll gärna nyheterna, men låt det ta ett klick för att komma till dom.

All förändring möter mer eller mindre motstånd. Med den nya förstasidan attraherar vi besökare som snabbt vill få en översikt över vad som händer på 1 minut och sedan gå vidare - det är något vi saknat tidigare.

Yauza! Ett steg i rätt riktning. Fortsätt grabbar! Och hurra för att ni dumpade frejmsen.

En sak som vore bra är om man i sin profil kunde välja vilken första sida man skulle se då man kom till 99mac.

Kan det gå o fixa Martin?

Det är onödigt bökigt att få en överblick av forumet.... Utformningen är knappast intuitiv eller enkel navigeringsmässigt. En kognitiv HCI kurs skulle vara på sin plats.....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
En sak som vore bra är om man i sin profil kunde välja vilken första sida man skulle se då man kom till 99mac.

Får jag föreslå att du lägger upp ett bokmärke i din webbläsare på 99mac.com/forum om du vill komma dit.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Det är onödigt bökigt att få en överblick av forumet.... Utformningen är knappast intuitiv eller enkel navigeringsmässigt.

Och vi vill gärna höra mer, kanske ett litet förslag på hur du vill att det ska se ut?

Mycket bättre nu, och de sovande och vakna macarna är ju bara hur häftiga som helst. Blir bara bättre ju mer jag ser dem.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
En sak som vore bra är om man i sin profil kunde välja vilken första sida man skulle se då man kom till 99mac.

Får jag föreslå att du lägger upp ett bokmärke i din webbläsare på 99mac.com/forum om du vill komma dit.

Självklart redan gjort, vad jag menar är att för den nye besökaren på 99mac.com är det förvirrande svårt att få en snabb och enkel överblick över forumen. Jag vet inte om det är så att ni vill lyfta fokuset från forumen eller om det är något ni gjort oavsiktligt vid expansionen.

  • Medlem
  • 2002-09-25 16:54

Jag gillar det, men det kräver en del av dem som skriver nyheterna. Det skall gärna vara nya grejjer på framsidan varje dag för att det skall kännas relevant att ha den sidan som startsida.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Det är onödigt bökigt att få en överblick av forumet.... Utformningen är knappast intuitiv eller enkel navigeringsmässigt.

Och vi vill gärna höra mer, kanske ett litet förslag på hur du vill att det ska se ut?

Den här diskussionen tänker jag inte ge mig in på, jag har varken tid eller lust. Några saker att tänka över är väl kanske djupet på hierarkin, färgval på tex. länkar, att vi scannar från höger till vänster etc. Jag har inget att invända på smäcket, det är snyggt o proffsigt, men vid en spontan analys ser jag ingen större kognitiv medvetenhet.

Men jag antar att ni alla är proffs som jobbar med sidan så jag överlåter det i era goda händer

Jag får ta på mig ansvaret - och jag är inte proffs!

Maila mig gärna med tips så ska jag försöka fixa till den så att förstasidan blir bättre!

Errr, svårare att manuvrera sig nu än förr?
Mh-mh! Inte här. Tumme upp från mig.

Håller med om det där med förstasidan och "nyheter" men eftersom jag inte gör 99macsidan själv vill jag inte heller klaga så mycket på att "nyheter/framsidan" inte är så ny. Käns lite hårt på någe´vis.
Tycker ni gör ett bra jobb överlag och är glad för attdet görs

G-bit

  • Oregistrerad
  • 2002-09-25 21:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
En sak som vore bra är om man i sin profil kunde välja vilken första sida man skulle se då man kom till 99mac.

Kan det gå o fixa Martin?

Ifall det går att ändra så får jag ändra min röst
Saknar länkarna i överkant men man vänjer väl sig...

Just det där att man ofta måste gå tillbaka till första sidan med alla kategorier uppstaplade när man tex. gjort ett inlägg eller kollar upp sin profilsida.
Antingen går man tillbaks dit eller så måste man manuellt klicka tillbaka i browsern för att sedan klicka tillbaks till det man vill = "dagens aktiva diskussioner"

Om man kunde få en länk på alla sidor för "dagens aktiva diskussioner" är något jag saknar mest av allt på 99mac

G-bit

[ 25 September 2002, 21:30: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Om man kunde få en länk på alla sidor för "dagens aktiva diskussioner" är något jag saknar mest av allt på 99mac

Det kan jag fixa tror jag. Då måste jag lägga den längst upp på sidan, ovanför 99mac loggan. Är det acceptabelt?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Om man kunde få en länk på alla sidor för "dagens aktiva diskussioner" är något jag saknar mest av allt på 99mac

Det kan jag fixa tror jag. Då måste jag lägga den längst upp på sidan, ovanför 99mac loggan. Är det acceptabelt?

Jag ser gärna en sådan länk längst ner på varje sida.

/M

Nu finns det en länk allra längst ner på alla sidor. Inte så supersnyggt men det fungerar!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-26 13:34

Om man är lite feg för nya grepp kan man bookmarka denna sida:

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php

Så kommer man till en bekant look!

1
Bevaka tråden