Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har webkamera?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur många har egentligen en webkamera? Om det är några stycken så kan Stash önskemål om en start av ett rum i iVisit vara en bra idé.

[ 28 Juni 2002, 06:36: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-06-13 12:24

tack daniel!

• Oregistrerad
  • 2002-06-13 12:52

Kan man använda en vanlig digitalvideokamer som web kamera?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-13 13:56

Jag har en logitech cam som är "discontinued" drivervis, så jag får väl säga att jag inte har en eftersom det är samma sak.

Hävdar dock bestämt att jag är ganska snygg.

Det borde funnits ett alternativ som var: Har en kamera men den funkar inte på Mac.

Jag fick en Philips PCVC 720K när jag tecknade ADSL. Men den går inte på Mac, alla likande modeller gör det men inte just denna.

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-06-13 16:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Masterboy:
Kan man använda en vanlig digitalvideokamer som web kamera?

Japp de går! vet folk som gör de, men fråga mej inte hur

>>stash

Via Formac Studio som tar in digital och analog video. Du kan t.ex ha en analog videokamera att ta bilder med vissa intervall och längd på tagningen.
Inget billig alternativ;-)

Det finns fler svar. Jag har en Connectix QuikCam, första versonen. Minns ni dem? Svartvit, 16 gråskalor, skickade data över serieporten. Användbar? Tja, moderna maskiner har ju inte serieport ens.

Fast jag har en Philips ToUCam Pro också. Hemskt smäckig och inte så mycket bättre bild som jag hade hoppats, och dessutom bluffdeklarerad upplösning som tyvärr ofta förekommer. (Den är 640x480 men reklamen hävdar mer.) "Pro", blaha.

Är det relevant att fråga vilken webkamera som är bästa pris-prestanda-kombinationen? Eller att fråga om det alls går att spela in Quicktime-film över USB? När jag försöker hackar det gräsligt.

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-06-14 09:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Matrix:
>>stash

Via Formac Studio som tar in digital och analog video. Du kan t.ex ha en analog videokamera att ta bilder med vissa intervall och längd på tagningen.
Inget billig alternativ;-)

de går att köra direkt genom firewire porten om man har en sådan kamera.

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-06-14 09:24
Citat:

quote: Är det relevant att fråga vilken webkamera som är bästa pris-prestanda-kombinationen? Eller att fråga om det alls går att spela in Quicktime-film över USB? När jag försöker hackar det gräsligt.

Jag har en Logitech quickcam pro 3000 usb, fungerar perfekt, och jag kan spela in filmer med den utan att det hackar något alls. och stillbilds funktionen fungerar perfekt också.

Kameran klarar av 640x480 i 30fps.

Har alla röstat?

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-06-28 08:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Det borde funnits ett alternativ som var: Har en kamera men den funkar inte på Mac.

Jag fick en Philips PCVC 720K när jag tecknade ADSL. Men den går inte på Mac, alla likande modeller gör det men inte just denna.

Kan inte göra annat än att hålla med Johan efter som jag sitter med en likadan kamera

1
Bevaka tråden