Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa återförsäljare hemsidan?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns ett helt gäng med svenska Apple återförsäljare, men alla syns inte så mycket.

I denna omröstning hittar du länkar till dom största Apple återförsäljarna. Titta in, kolla runt och bilda dig en uppfattning om deras hemsidor.

Vilken är den bästa återförsäljare hemsidan?
Finns det fullständig information om t ex:
- Företagsinformation
- Kontaktinformation
- Affärsidé / verksamhetsområde
- Webshop
- Produktinformation
- Priser
- Lagerhållning / leveranstider

Kommentera gärna nedan!

Många verkar uppskatta Macotekets hemsida. Vad är det som lockar?

Nja vars. 86% av 6 personer är det många? Kanske en trend som håller i sig ju fler som röstar?

Men för att svara på frågan.

Macoteket är bra uppbyggt. Enkelt att navigera, logiskt. Bra och luftig layout (typsnitt och grafik). Enkel och bra information om produkterna och priserna. Bra utbud.

Många andra sidor försöker ha fler saker på sidorna, typ nyheter etc. Blir bara roddigt.

Ja här gäller det ju att hålla sig till frågan....kvalitén på hemsidan!

En del (2 av 6 st? ) svarar kanske Macoteket för att de har bra priser och BRA SERVICE! Jag röstade på AppleStore som varken har det ena eller det andra av det just nämnda, men som inbjuder till konfigureringar, drömmar, alternativ, snyggt gränssnitt. Rolig!

Skulle jag ranka återförsäljare så seglar nog Macoteket upp i topp....tror jag.

Anders

Macoteket har nog den bästa nätförsäljningssidan jag sett någonstans. Snabb, smidig, överskådlig. Allting funkar. Mycket bra!

På servicesidan har jag inte lika bra erfarenheter, snarast har det varit lite gnälligt de senaste gångerna. Vill jag ha trevligt bemötande och personlig service så går jag till Gothia. MacData är smidiga, men har en ganska dålig nätplats.

Macoteket måste väl vara en av de dyraste återförsäljarna av Macar i HELA Sverige. De är tex. 400 kronor dyrare än Apple Store på batterier till en Powerbook G4, sedan att Apple Store inte är kända för sina låga priser är ju inte direkt smickrande.... Det här händer mig gång på gång när man besöker macoteket, jag har aldrig varit med om att de varit billigast på någon produkt jag behövt.

Trots detta så vet jag att de är billiga på en del produkter (som jag inte behöver) så jag skall väl inte vara för hård, trots allt så har de ju en lättnavigerad websida.....eeh.

Hoppas att återförsäljarna skickar hit sina kunder så att dom får rösta och "rätta till" statistiken...

1
Bevaka tråden