Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolagen får klagomål

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har ökat dramatiskt med klagomål på bredbandsbolagen enligt Allmänna reklamationsnämden.

Hur der dina erfarenhet ut?

/Kenneth

[ 11 Juli 2002, 21:52: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Verkligen ingen som har problem med sina leverantör?

Det är kanske ingen som har bredbandsbolaget som leverantör.
Missnöjda kunder tenderar till att lämna dåliga leverantörer.

Vi talar inte Bredbandsbolaget som företag. Utan leverantörer av bredband.

Det borde väl trigga någon?

Tja, jag har haft Telia ADSL i 2,5 år. Jag är nöjd, sammanlagt några timmars stopp, någon gång har det varit segt som sirap. Jag har ringt support ett par gånger och telefonkön har varit rätt lång, det är väl det enda jag kan klaga på. Vad har detta med Design & Media att göra?

Tja. Media har tagit upp ämnet och jag tror att det berör många. Jag blir skitlack om inte tjänster fungerar. Men inte du?

Ja visst, media har tagit upp ämnet. Jag tolkade nog "Media" i Design & Media fel, sorry.

Visst blir jag sur när en tjänst jag betalat för inte fungerar, men jag tar inte så hårt på att det står still några timmar, när det har fungerat felfritt i två år.

• Medlem
  • 2002-07-13 01:35
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias A:
Jag tolkade nog "Media" i Design & Media fel

Du tolkade nog rätt.

En sak som jag tycker är dåligt av telia är att de är så dyra för den kapacitet som de leverar. Har ingen större koll på vad de tar nu, är det 375 kr eller vad?
Kan ju bara säga att jag vet inte det eftersom jag bara betalar 200 kr i månaden, och har därför inget begrepp för er andra "dödliga"

Men visst borde väl priserna ligga lägre än vad de gör idag?

För övrigt kan man inte annat säga än att jag är nöjd, trots den dåliga hastigheten.

Sen Media tolkade jag som TV och tidningar, inte som forumet "Media & Design"

Och jag antar att det var rätt tolkat eller?

Numera betraktas dagspress, veckopress, tidskrifter, radio, TV, satellit- och kabelsystem som massmedier. Även böcker, videogram och fonogram brukar räknas dit. Däremot är det mera omtvistat i vad mån telefon, telefax och videotex är massmedier, eftersom dessa mera har karaktären av privata medier för begränsade grupper av människor än av offentligt tillgängliga medier. Den medieteknologiska utvecklingen har dock gjort det svårt att upprätthålla en klar gräns mellan massmedier och andra medier. Massmedier kan sägas ha två grundläggande funktioner: information och underhållning. I fråga om information har efter hand nyhetsförmedling kommit att dominera. Samtidigt har gränsen mellan information och underhållning blivit mindre tydlig.

Enligt ne.se i koppling till ordet Media. Med andra ord är det rätt mycket som hamnar under detta forum.

• Oregistrerad
  • 2002-07-13 09:56

Jag tror priset på Telia ADSL ligger kvar på 275:- per månad faktiskt. På det hela taget är jag väldigt nöjd. En grej jag uppskattar är att man kan koppla upp sig med modem till samma "konto", från vilket telefonnummer som helst. Bra när man har med sig laptop. Man kopplar upp sig via 020 och all surfning hamnar på ens egen faktura. En lördagförmiddag i vintras funkade det inte, ute på landet. Fick 20 kbps eller blev nedkopplad hela tiden. Då ringde jag Telia. En timme senare knackade de på dörren och fixade kablarna. Det var fantastiskt. Telia är ofta bättre än sitt rykte. Rekommenderar programvaran MacIC för uppkoppling.

• Oregistrerad
  • 2002-07-13 09:58

Ojdå, ja denna tråd ligger ju helt klart fel. Den kanske borde ligga under "livsstil" eller nå´t...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Jag tror priset på Telia ADSL ligger kvar på 275:- per månad faktiskt.

Det priset gäller bara medlemmar i Villaägarnas Riksförbund.
Annars är priset 375:-/månad.

• Oregistrerad
  • 2002-07-16 12:57

En orsak till det hela heter windows... När de knappat kan koppla upp sig med modem, hur skall de klara av bredband???

Det var lätt att koppla upp men sen kom problemet.
Vill inte ha burken uppkopplad när jag inte är hemma,
så då är det bara att logga av.
Tyvär så kan inte Telia tillhanda hålla den tjänsten,
enda sättet efter ca 1 timmes pratstund med deras support blev helt sonika STÄNG AV BURKEN!!
Tydligen nån stans som det bidde lite fel

1
Bevaka tråden