Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hmfgh!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.stockholm.se/vuxenutbildningscentrum/webbkatalogen

FINT!

Ska in och anmäla mig till en kurs. Men nötterna där har tydeligen gått på kurs hos "hej vi är inkompetenta programmerare"

Jag blir så trött på detta.. Antaligen fungerar det alldeles utmärkt på mac.. Men dom har ett cp skript som hindrar en..

Ska pröva med Omniweb inställt på IE 6 PC...

Update: Fungerar alldeles utmärkt i Omniweb.
Jäkla miffon.

[ 21 Oktober 2002, 07:33: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

Hahaha..

" Körningsfel i Microsoft VBScript

fel ´800a000d´

Inkompatibla typer: ´CLng´

/detaljSok.asp, line 22
"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-21 09:39

Ett gott skratt förlänger livet

Så jättekul är det ju inte egentligen. Snarare tragiskt, Tänk på alla stackars macnybörjare som tappar sugen och tror att de gjort fel val i datorbutiken.

Man borde...men jag är för trött för korståg.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-10-21 12:40

Det är min kompis som varit projektledare för bygget av den tjänsten. Han har själv mac och är medveten om att tjänsten är inkompatibel med macens läsare. Tyvärr säger de som håller i pengarna nej till en uppdatering för närvarande.

Skicka ett mejl till [email protected] och klaga så kanske de skjuter till mer stålar.

Btw, han är ensam macanvändare på sitt jobb. Alla andra anser att PC är den enda rätta vägen, och struntar följdaktligen i mac. Surt.

Jag har klagat. Jag förstår inte riktigt vad som är så himmla svårt att göra att skiten fungerar på en modern webbläsare?

Exakt vad för tekniker är det dom använder som inte gör att det fungerar?

Ursäkta din vän. Men detta är så himmla oproffsigt så det är inte sant.

Förmodligen är det något Javascript alt. VBscript som inte fungerar. Eftersom det är PC frälsta på företaget som gjort sidan så är det förmodligen VBscript de använder.

Javascript är svårare att lära sig än VBscript.
Javascript fungerar i alla webbläsare.
Javascript är störst.
Javascript kan göra mer.
Javascript är en standard.

*morr*

• Medlem
  • 2002-10-21 15:17

Jag blir så trött, hela idén med internet är ju att den skall vara platformsoberoende....

Öppena standarder förbövelen.. är det nån som förstår innebörden av det?

Om inte dom som har +90% av marknaden skulle hitta på egna lösningar och börja följa standarder så vore allt frid och fröjd, men tyvärr så är deras affärsidé FUD.....

Testade Explorer 5.2.2 i OS X

- - -
Hoppsan!
Din läsare är visst lite för gammal för den här applikationen.
För att kunna använda våra tjänster fullt ut, är minimikravet
Internet Explorer 4.0 eller Netscape Navigator 4
Just nu fungerar inte applikationen på Macintosh.
Stäng det här fönstret
- - -

Vad jag inte fattar är varför dom stänger ute mac redan på förstasidan. OK att man inte kan gå deras tester, men de flest sidor kommer ju definitivt att funka utan att skriva om. Jag testade med kommando-punkt innan man kommer till macsidan och då verkar det mesta funka med Explorer.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-25 12:52

Fan jag tycker man borde skrotta hela Java system ställer bara till problem

1
Bevaka tråden