Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrifter av "fine art"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är inte säker på att det är helt rätt forum men jag kör ändå:
Jag har ett flertal bilder som jag skulle vilja skriva ut i ca A3 storlek med hög kvalitet. Just nu har jag ingen skrivare som klarar av detta. Efter att ha läst ett par "reviews" av Epsons nya 2100 skrivare blev jag sugen på att investera i en sån. Tyvärr kostar den ju rätt mycket. Speciellt när jag troligtvis inte kommer att skriva ut mer än ett 20-tal utskrifter per år. Jag undrar om det finns några företag som erbjuder enstaka utskrifter med hög kvalitet utan att det kostar skjortan. Jag har för mig att jag kollat på Avanti men där kostar det ju uppåt en tusenlapp för en utskrift. Det är för dyrt för mig. (utskrifterna är endast för mitt eget höga nöjes skull. )

Så.... någon som vet?

[ 19 Augusti 2002, 20:22: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Ok. Får väl försöka med det då.

Måste bara i nyfikenhetens namn fråga varför du inte svarade med ett vanligt inlägg?

[ 19 Augusti 2002, 19:36: Meddelandet ändrat av: Filip Wänström ]

Haha! Ja det var en bra fråga. Hade nog tänkt flytta tråden dit men ändrade mig då ditt inlägg kan passa på två ställen. Och backade inte utan fortsatte av bara farten.

Får skylla på varm dag i Göteborg

Edit Kenneth: Tror att du bör lägga detta inlägg även på tillbehör

Bra utskrifter kostar men någon där kanske mot en skälig ersättning kan hjälpa dig.

[ 19 Augusti 2002, 20:25: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

• Medlem
  • 2002-08-19 21:07

Agfa har en ganska intressant tjänst som du kan testa. De skriver ut digitala bilder på fotopapper. Det fungerar så att du laddar ner ett program från deras site. Väljer ett fotolabb (det finns två svenska labb och flera internationella). Laddar upp bilderna med programmet, som kollar att de har tillräcklig upplösning. Betalar med kort, sen får du dem på posten.

Jag har inte testat, och vet inte riktigt hur kvaliteten blir men priserna är så låga att det inte känns som en risk att göra ett par på chans.

50x75 cm -149kr
34x50 cm -49kr
(med Fotolabo, de olika labben har lite olika format och priser, så titta runt lite)

Macversionen av programmet finns här.

edit: det blev lite knas...

[ 19 Augusti 2002, 21:12: Meddelandet ändrat av: apu ]

Kolla Crimsons Lambda - kanonkvalitet (vet av egen erfarenhet). Om du vet vad du sysslar med och lämnar korrekt material så är priserna mycket bra.

Läs mer på Crimsons hemsida .

Thx dudes. Får kolla upp det där.

• Oregistrerad
  • 2002-08-20 17:30

I Malmö finns CA Andersson. Kanonduktiga!

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-08-20 21:11

Här hemma i min stad kan man ta bilden på CD och gå ner till Expert och få den utskriven i deras fotokopiator på fotopapper.

Normala fotostorlekar gäller. Borde gå på de flesta Expertbutiker. Gå och hör efter hur de vill ha bilden.

1
Bevaka tråden