Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple & PDA - glöm det!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade en ny intervjuv med Steve Jobs där han förklarar varför en PDA är något som Apple inte tänker bry sig om - läsvärd även om det bara är 3 frågor som han i artikeln svarar på... 2 sista frågorna handlar om iTunes och MP3.

Artikel i Fortune

Ett par rader från den artikeln:

FRÅGA: A lot of Apple watchers were convinced you were working on a device like the Palm or the Pocket PC. What made you turn your attention to MP3 players?

SVAR: You can´t imagine how many people think we´re crazy for not doing a Palm. I won´t lie; we thought about that a lot. But I started asking myself, How useful are they, really? How many people at a given meeting show up with one? Whether I was here or at Disney or at Pixar, the percentage peaked about a year ago at 50%, and it´s now dwindled to less than 10%. It kind of went up really fast and then went down. I don´t mean to be disrespectful to those guys at Palm at all. I´m just saying I don´t think early cultures had organizers, but I do know they had music. It´s in our DNA. Everybody loves it. This isn´t a speculative market.

Ganska synd, Apple är företaget som kan göra PDAn populär igen. Jag tror fortfarande att Apple kommer släppa en. En väldigt speciell sådan med Mac-unika funktioner.

Vad annars har de tänkt ska ingå i deras "digital hub"? Nu har de musikdelen avklarad, vad mer finns det...?

[ 05-11-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Sant (hoppas jag) iaf...

Det är ju bara att titta på bilderna på nya iBook:en där de visar den som den digitala hubben med massa kringutrusting, MP3 Spelare, Kamera, DV Kamera, PDA, ....

(När jag kollade på den nyss fanns inte Rio spelaren med i bilden längre )

så vi kan ju hoppas på att alla dessa snart är ersatta med apples egna produkter...

1
Bevaka tråden