Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft droppar priset på X-Box

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft sänker priset på X-Box till 299 euro - eller cirka 3000 kronor för svenska kunder.

Citat ifrån Aftonbladet.se:

Microsoft har inte avslöjat några försäljningsssiffror, men enligt alla spekulationer ska försäljningen ha gått mycket trögt.
  Nu sänker man priset dramatiskt. Från den 26 april kommer det nya riktpriset att vara 299 euro.
  – Butikspriset kommer att ligga någonstans kring 3000 kronor, säger Peter Svanfelt, nordisk chef för Xbox.
  De konsumenter som redan har köpt Xbox kommer att kompenseras med två spel och en handkontroll.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 19:44

Ful burk. Svart... urk. Men smaken är olika.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 20:06

När priset går ner köper jag den direkt!

Ngn som har köpt och har ngra erfarenheter att dela med sig av?

[ 18 April 2002, 20:52: Meddelandet ändrat av: olow ]

Jag har en och är grymt nöjd med den. (har även en GameCube)

Bra spel, bra grafik, tyvärr lite stora/klumpiga handkontroller. Annars inget negativt med den, Halo rockar, Project Gotham Racing och Dead Or Alive 3 också.

Cuben är mindre, tystare och har skönare handkontroller, men saknar idagsläget spel tycker jag. Men dom kommer...

Så kontentan är att jag tycker att båda är bra, men det finns bättre spel till Xbox i dag. För 3000:- är den ett klipp..

Jag har kört (och självklart klarat) Halo tillsammans med en polare på hans x-box. Måste säga att x-boxen imponerar. Jäkligt schysst grafikprestanda och bra grafik. Problemet är att TV-apparater i dagsläget inte håller måttet. X-boxen verkar kunna prestera skitbra grafik, men TV´n (som i min polares fall trots allt var en riktigt schysst burk) var helt klart gränssättande för upplevelsen.

Samtidigt håller jag inte med Insulin om hans kritik av kontrollerna. Jag tycker de ligger rätt skönt i handen.
Jag trodde aldrig man skulle kunna spela ett FPS med handkontroller till TV-spel. Här har faktiskt MS lyckats riktigt bra med dubbla Joysticks (förvisso standard på de flesta spelkonsoller nu) som faktiskt funkar riktigt intuitivt.

Själv skulle jag dock aldrig själv sponsra några av MS produkter om jag inte var tvungen, men det av moraliska själ!

Citat:

quote:Cuben är mindre, tystare och har skönare handkontroller, men saknar idagsläget spel tycker jag. Men dom kommer...

Du har med andra ord inte plockat hem Biohazard Remake från Japan!?!
Kan bara tala om att det är det absolut bästa spelet i vad som kan vara världens absolut bästa spelserie!
Kolla in mer här

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: McQueen[G4]:

Citat:

quote:Cuben är mindre, tystare och har skönare handkontroller, men saknar idagsläget spel tycker jag. Men dom kommer...

Du har med andra ord inte plockat hem Biohazard Remake från Japan!?!
Kan bara tala om att det är det absolut bästa spelet i vad som kan vara världens absolut bästa spelserie!
Kolla in mer här

Nä, inte ännu. Tar hem det när det släpps i USA.. Ser riktigt bra ut! Väntar självklart också på Mario Kart, Zelda och Metroid...

Citat:

quote: Samtidigt håller jag inte med Insulin om hans kritik av kontrollerna. Jag tycker de ligger rätt skönt i handen.

Jag har inte så stora händer så de små knapparna längst uppe är svåra att nå.. Som sagt det är vad JAG tycker..

• Oregistrerad
  • 2002-04-19 08:19

Tips... om det inte är för sent.

Köp en på ElGiganten NU för 4800.
När den sänks till 3000 i annan affär gå tillbaka till ElGiganten och hävda prisgaranti...
4800-3000=1800
3000-1800=1200... ganska billigt för en X-box

Tack för tipset! Jag sticker och köper en idag!

Handkontrollerna är stora som tegelstenar, har man stora händer så är det säkert sköna. Men för oss med lite mindre händer så är det som att använda en lyktstolpe som joystick...

Glöm inte att det är en Micro$oftprodukt...

• Medlem
  • 2002-04-19 10:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats Lourenço:

När den sänks till 3000 i annan affär gå tillbaka till ElGiganten och hävda prisgaranti...
4800-3000=1800

Jag förstår inte ekvationen. Hur fungerar deras prisgaranti?

• Oregistrerad
  • 2002-04-19 10:38

är gamecuben släppt i sverige eller snackar ni om inporterade ex?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats Lourenço:

4800-3000=1800

Jag förstår inte ekvationen. Hur fungerar deras prisgaranti?

Elgiganten har ett stående erbjudande som säger att om man inom en månad efter köp kan hitta någon annan butik som säljer samma produkt billigare så erbjuds man mellanskillnaden * 2 tillbaka. Jäkligt smart drag av Mats Lourenço! Butiken måste sälja produkten över disk, det är det ända!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: leo:
är gamecuben släppt i sverige eller snackar ni om inporterade ex?

Släppdatum i Sverige är väl 3:e Maj?

Citat:

quote: Elgiganten har ett stående erbjudande som säger att om man inom en månad efter köp kan hitta någon annan butik som säljer samma produkt billigare så erbjuds man mellanskillnaden * 2 tillbaka. Jäkligt smart drag av Mats Lourenço!  Butiken måste sälja produkten över disk, det är det ända!

Brukar inte Elgiganten & co vara lite, eh, lögnaktiga vad gäller "prisgarantin"? Själv har jag inte handlat hos någon av elektronikhökarna men det har dykt upp en del artiklar om "arga kunder" i dagspressen under de senaste åren.

• Medlem
  • 2002-04-20 17:07
Citat:

quote: Släppdatum i Sverige är väl 3:e Maj?

japp det stämmer.
jag har spelat en hel del spel till GCN bl.a. Biohazard Remake - grymt bra måste jag säga. fast mitt absoluta favvo-spel är Wave Race: Blue Stor, eller kanske NHL Hitz 2002 från Midway. Inte för att Midway har gjort många bra spel men detta har de faktiskt lyckats med.
Monkey Ball är inte heller helt kass - känns lite konstigt med Sega på ett Nintendo bara
Det jag ser fram emot mest är nog ändå Metroid Prime, alla som har spelat Metroid och Super Metroid vet ju vad det handlar om.

Det kommer riktigt bra titlar till GCN. Square och Nintendo har ju inlett samarbete igen vilket bådar gott för alla spelfantaster. Huruvida FF-serien kommer komma till GCN är dock inte klart.

/majk

• Oregistrerad
  • 2002-04-21 13:50

För er som han utnyttja systemet hos Elgiganten, de har fryst all försäljning nu fram till den 26/4. Så finns ytterligare en liten bonus. Microsoft ska dessutom kompensera er för att ni köpt en X-box innan prissänkningen, så ni får två spel och en extra handkontroll. Gå bara in och registrera ert köp på Microsofts hemsida. Själv funderade jag en dag för mycket för att kunna köpa ett Xbox för 1000 spänn. Så nu får det vänta om det äns blir av.

4800-3000=1800

Bara nyfiken, var det någon här som lyckades få tag i en Xbox på ElGiganten efter att pressmeddelandet om prissänkningen kommit?
Själv var jag på plats på ElGiganten i Malmö ca 4 h efter att pressreleasen släppts från Microsoft, och då var redan Xboxen slutsåld. De berättade att de hunnit sälja slut de 6 st de hade butiken, under förmiddagen innan de fick vetskap om prissänkningen, så ett antal lyckliga kom riktigt billigt undan, tyvärr inte jag

• Medlem
  • 2002-04-22 03:30

Vissa ställen har redan sänkt priset och om du köper innan 26 april (inte mycket tid alltså) så får du ändå handkontroll och två spel. Du betalar bara 3000 men får det andra ändå.

Se länk http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,157811,00.html

Jag har en rätt kul idé till em mod om jag skaffar en kub (vilket det är bra mycet större chans än att jag skaffar XBOX).

Att måla om den som kuben i Hellraiser ..

Vad tror ni?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: C. Andersson:
Att måla om den som kuben i Hellraiser

Det vore så übercoolt.

1
Bevaka tråden