Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPrat.nu - ett nytt diskussionsforum!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-04-18 21:18

Om 2-4 dagar lanseras ett nytt diskussionsforum för svenska Mac-användare. Forumet testas för tillfället av en handfull utvalda. Vill du få ett meddelande om när det är dags på riktigt, skriv in din epost adress här.

[ 22 April 2002, 14:18: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Ska bli intressant faktiskt! Kör du UBB 6.2.1.2 eller?

Har ni någon speciell inriktning eller bara ett allmänt forum?

Några speciella regler för moderering eller alla får skriva om vad som helst?

[ 19 April 2002, 00:44: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

• Oregistrerad
  • 2002-04-19 07:24

Vi har installerat YABB. Mycket likt UBB vad jag kan se, fast gratis. Jag har försökt lägga upp något slags mellanting mellan 99mac och MacPressen. Jag har lagt upp 23 forum. Kanske för mycket, det återstår att se. En sak är varje fall klart; mitt huvud känns som en burk äppelmos efter den här veckans pillande med forumet

• Oregistrerad
  • 2002-04-19 07:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Några speciella regler för moderering eller alla får skriva om vad som helst?

Jag vill helst undvika att lägga mig i vad folk skriver. Det funkar inte riktigt med min personlighet. Jag vill helst vara vän med alla Naturligtvis har jag satt upp ett antal förhållningsregler. Man måste ju ha något att hänvisa till...

Naturligtvis har jag satt upp ett antal förhållningsregler. Man måste ju ha något att hänvisa till...

Jag och 99mac.com har fått en massa kritik för att vi vill vara ett Pro Macintosh forum - och för att vi vill undvika religiösa och politiska diskussioner.

Det är ett fåtal som verkligen har kämpat för att ändra på det - och dom behöver verkligen ett alternativ till 99mac.com.

Jag är helt klart öppen för ett samarbete mellan ert YAPP forum och oss - vi hänvisar helt enkelt alla diskussioner som inte riktigt hör hemma här till er! Vad säger du?

Nya forumet är uppe med adressen: www.macprat.nu

Hej!

Nu är det dags att vässa tangentborden och gnugga geniknölarna. MacPrat har öppnat.

Ett diskussionsforum utan aktiva medlemmar är ingenting annat än en massa tjusiga tabeller. Men nu är ni till att börja med ca 100 personer som får detta meddelande. Och om ni alla beger er till MacPrat, registrerar er som medlemmar, och sedan startar varsin diskussion - ja, då är vi på god väg att tillsammans skapa en ny mötesplats för svenska Mac-användare

Välkommen att prova MacPrat!

http://www.macprat.nu

mvh Tomas Westberg a.k.a. CubeDude a.k.a. MacPrat

Ps. Det är förstås helt gratis att bli medlem och använda MacPrat. Flera av er som får det här meddelandet har emellertid uttryckt en önskan om att bidra ekonomiskt till projektet, och det är naturligtvis mycket välkommet. Du som väljer att stödja MacPrat kan göra detta genom att sätta in 375:- (eller mer) på PG 13 83 96 - 7 (ZacLab). Märk talongen "Gåva till MacPrat".

Regler för MacPrats diskussionsforum.

På MacPrat diskuterar vi ämnen relaterade till Apple och Macintosh. Inläggen bör i möjligaste mån hålla sig till ämnet.

Det är inte tillåtet att skicka inlägg med kränkande eller rasistiskt innehåll eller material som på annat sätt är olagligt.

MacPrat förbehåller sig rätten att utan särskild motivation radera inlägg och diskussioner eller stänga av medlemmar som vi anser bryter mot ovanstående regler.

Med detta sagt hoppas vi naturligtvis att vi ska slippa sådana situationer här på MacPrat. MacPrat har varken ambition eller tid att övervaka alla inlägg som skrivs. Det är därför viktigt att du som medlem hjälper till att hålla en trevlig stämning på forumet.

Om du stöter på inlägg som du anser bryter mot ovanstående regler, kontakta [email protected]

Välkommen som medlem!

Ja då har man reggat sig där. Fast jag vet inte riktigt...

För det första har jag inte nåt behov av att gå till något annat diskussionforum för att snacka mac, det går så bra här. Det skulle väl vara uppdelningen i diskussionsforum, om den visar sig vara smartare där så kan det ju vara värt det.

För det andra så är allt sånt här med signaturer, bilder osv sånt som lätt gör det rörigt. Men visst, det fanns ett antal funktioner och finesser som saknas här.

Jag har varit inne på MacPrat.nu varje dag och tittat - men det kommer inte in några nya inlägg längre...

När 99mac.com drog igång så fanns det inte ett forum för svenska Macanvändare, därför fick vi 300 medlemmar på tre dagar och hundratals inlägg nästan omedelbart.

Nu är det ganska stor "konkurrens" så man hinner ju inte vara överallt varje dag - även om jag försöker...

När MacPressen stänger dörrarna så kanske det öppnar sig dock.

• Oregistrerad
  • 2002-04-26 19:23

Efter fem dagar har vi nu...

- 257 medlemmar
- 101 diskussioner
- 513 inlägg

Känns skönt att det går i lite lagom takt. Det var väldigt hetsigt dag ett. Jag är övertygad om att det kommer att växa sakta men säkert, och att det finns plats för mer än ett Mac-forum i Sverige. Alla som är intresserade finner väl sin favorit. Och det finns fler Mac-användare i Sverige än de 1498 som är medlemmar på 99mac

mvh Tomas / MacPrat.nu

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-28 21:31

Kanske det kan fungera som ett filter...
Serriösa teknik- och programdiskussioner här på 99mac och mera allmäna macspörsmål (och annat) på macprat.

Iannatfall får man väl starta ett
www.snackamac.nu

...eller MacTjafs
...eller MacSnatter

Lycka Till, CubeDude!!!

[ 28 April 2002, 21:33: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

1
Bevaka tråden