Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på ComputerCity

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idagen Svd finns (som vanligt) bilaga från Siba/ComputerCity. Och Apple har fått en hel sida, där de skriver att Apple åter kommer att säljas där.

Priserna verkar vara AppleStore-priser.

Intressant! Hoppas de får kunnig personal också.
Inte några PC lamers som skyr Macen.

Men varför bara i lilla SvD? DN för bövelen!

• Medlem
  • 2002-10-21 13:08

Har for meg at Apple skal ha eget personal i disse butikkene når du begynner å selge Mac.

Det står bara i annonsbladet att apple kommer att vara där i två dagar. Sedan om de har utbildat egen personal får man ju hoppas på. Annars lär det inte gå så bra

• Medlem
  • 2002-10-21 15:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stig:
Har for meg at Apple skal ha eget personal i disse butikkene når du begynner å selge Mac.

cool vart söker man jobbet?

I dagens reklamblad, har de lagt Apple på första insidan. De stiger i graderna..

Är det någon som har varit förbi och tittat?

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-28 16:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: J Thomas E:
Är det någon som har varit förbi och tittat?

Jag var förbi CC i Kungens kurva och kollade lite. De hade en QS G4 + en Imac 700 och en IBook. Alla var avstängda men jag drog igång Imacen och lirade lite Otto-Matic. Ingen försäljare verkade intresserad fast jag stod och hängde vid macarna en bra stund.

[ 28 Oktober 2002, 16:54: Meddelandet ändrat av: rhesus ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-28 17:42

För helvete. Datorerna ska vara PÅ! En Apple-anställd ska sköta om dem och se till att allt fungerar och är helt och rent. Om inte bör Apple *genast* dra sig ur!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-28 17:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Men varför bara i lilla SvD? DN för bövelen!

i göteborgs posten också idag
vilket innebär att ca 60-70% av göteborgs hushåll fått det

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-10-30 18:21

Var i Kungenskurva idag, tittade in hos Computer City. För dom som är intresserade följer några bilder: 1 2 3 4

Usch vad fult.. sådär fult förtjänar inte ens en PC att visas upp..

Angående ideen o ha Apple anställda där som sköter om datorerna är ju rätt befängd måste jag dock säga. Tänk lite så inser ni det orimliga i den ideen.

Men nog bör Apple pusha för att burkarna ska stå lite snyggare etc. Men samtidigt, vad fan ska butiken bry sig om det för.. Dessutom är väl marginalen på Macar betydligt sämre än för PC samt att försäljningen nog är rätt minimal så.. nä jag vet inte vad jag ska tycka om såna här elektronikbutikers försök o kränga macar..

Macar är inte som andra datorer..

Jag var också i Kungens Kurva på CC för ett par veckor sedan. En säljare kom fram och skrev in ett lösenord åt mig. Han tyckte de var snygga men kunde inte ett smack om dem.

Han ville ha en Apple plattskärm till sin PC -Går det, frågade han. Jag kunde inte ge något riktigt bra svar, men det ska väl gå att konvertera ADC till DVI som han sa att han hade på PCn. Ärligt talat så skulle jag inte vilja se en så fin skärm till en PC.

Den där lås-stången som sitter tvärs över ibookens skärm var ju inte så snygg.

Nog är det väl rimligt att det ska finnas en säljare i butiken som har fått utbildning av Apple och har som ansvarsområde att hålla snyggt och igång.

[ 30 Oktober 2002, 19:08: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-10-30 22:45

En av fördelarna för oss redan frälsta är att vi får en lättillgänglig möjlighet att köpa dom på 24 månaders räntefri avbetalning.

Dessvärre...när jag tänker efter så är väl det det enda positiva jag kan komma på med arrangemanget.

Kunnig personal är ett måste! För att Apple skall nå fram till några fler vilsna själar.

Nä, dessa datorer förtjänar ett bättre öde...

1
Bevaka tråden