Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikoner: Snow E 2 släppt!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-21 13:13

Så har äntligen RAD.8 släppt en ny och fräsch kollektion av den populära ikonsamlingen "Snow E". Denna gången heter serien "Snow E 2". Det är en samling bestånde av hela 222 otroligt snyggt designade ikoner! Titta och njut! Detta är i mitt tycke den snyggaste samling ikoner jag någonsin skådat för OS X! Antagligen den största samlingen också. WOW, säger jag bara! Vad tycker ni?

RAD.E8 - Snow E 2

[ 21 Oktober 2002, 13:13: Meddelandet ändrat av: carbon ]

Läckert! Jag använder sedan tidigare Snow ikonerna, de är skitsnygga.

Jag ska omedelbart titta på de nya...

/M

Skitsnygga!

Är det bara jag som har problem med att öppna "The icons" mappan på disk imagen. Finder startar om, varje gång jag försöker öppna mappen.

Är det bara jag?

/M

Jepp Radiate gör grymma saker.. Nu väntar jag bara på BBX themes som är på gång till X.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-21 13:31

Martin,
har du provat att dra ikonmappen till skrivbordet eller var du nu vill ha dem?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: carbon:
Martin,
har du provat att dra ikonmappen till skrivbordet eller var du nu vill ha dem?

Japp, det fungerar till viss del. Det går bra att kopiera över ca 7,6 mb av 14,3. Sedan avbryts kopieringen ("oväntat fel uppstod" felkod: 128). Jag kan i alla fall se hälften av ikonerna, grymt snygga! Ska genast byta!

/M

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-10-21 13:57

Dessa är från o med nu installerade. Helt outstanding. Med Candybar kan det inte vara lättare.

Jag laddade hem filen på nytt, och nu funkar samtliga ikoner! Jag har sakt det förr, men måste säga det igen; de är grymt snygga!

/M

• Oregistrerad
  • 2002-10-21 19:28

perfekt komplement till den tidigare samlingen.. har för närvarande storlek störst på snow ikonerna på desktop.. mmm

• Oregistrerad
  • 2002-10-21 23:00

Hur ska man göra för att enkelt byta ikoner utan att betala för candybar.
Man är ju trotts allt både fattig student och snål.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-22 01:32

Johan,

Candybar är "shareware" vilket innebär att du kan ändra en hel del ikoner i alla fall. Dock begränsat.

Annars finns "Toolbar Iconchanger" där du kan ändra flera ikoner. Det är ett gratisprogram. Kolla här

Du kan även ändra tex. Finder och Trash via OS 9 om du har det kvar? Då måste du även ha programmen RedEdit och QuickConvert. Se på ResExcellence för info.

Det enklaste är att bara kopiera och klistra in i "Visa info". Det går dock inte med Finder, Trash och Toolbar.

Så, nu fick du lite tips!

[ 22 Oktober 2002, 01:35: Meddelandet ändrat av: carbon ]

• Oregistrerad
  • 2002-11-04 10:37

jaha då har man klantat sig igen...
försökte lägga in snow med candybar..
häften av alla ikoner på hela discen försvann.
ser rätt fånit ut med bara text o inga mappar.
kan inte göra restore med candybar, verkar vara nåt fel.
vad göra?
pliizz help.
OSX 10.2.1

• Medlem
  • 2002-11-10 01:59

Vadå, vänta lite här nu...
Man måste alltså ha ett program för att kunna byta sina iconer.
OK.. men det där "Toolbar Icon Changer" funkade ju knappast, och att bara kopiera fick jag inte att funka heller...
Så vad gör jag då, jag har ju massor med roliga icconer som jag vill använda, tex demma E2´s som det pratas om..
Vart kan man få tag på dessa program, måste man köpa?

Nybliven lyckligt ovetande OS X/MAC dåre som uppskattar all hjälp..

Ok, nu gräver jag upp en gammal tråd, men jag tänkte att det här inte var värt en helt ny tråd. Förutom de extremt snygga ikonerna som Sascha Höhne gör så har RAD.E8 Design en tjusig hemsida. Vilket en del tycker är så snyggt att de snor rakt av...

Original: http://www.rad-e8.com/
Rip-off: http://www.cmivfx.com/

Är det bara jag som tycker att "Folder |.Users |.female" ser ut som en viss karaktär i Stjärnornas krig?

1
Bevaka tråden