Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Madonna & BMW

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-27 02:18

Madonna & BMW

Maken regiserar.. riktigt coool film... lite av Lock, Stock And Two Smoking Barrels

rtsp://a1598.v81239.c8123.g.vq.akamaistream.n...

Välj openstream i qt och klistra in

Räddar "senaste diskussioner".

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-11-27 10:20

Alla filmerna är ju skitbra!!

bmws filmsida

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-30 15:12

Många coola skådisar med...

- F.Murray Abraham (ni minns honom från AMADEUS som Salieri kanske)

- James Brown (!)...han spelar faktiskt sig själv! Kul!!!

- Clive Owen (GOSFORD PARK, BAD BOYS, THE BOURNE IDENTITY och STAR)

- Don Cheadle (SWORDFISH, TRAFFIC, OCEANS ELEVEN och MISSION TO MARS)

- Gary Oldman (DRACULA, ni vet...här spelar han djävulen. Har också gjort JFK, FEMTE ELEMENTET, AIR FORCE ONE och TRUE ROMANCE)

- Maury Chaykin ( ENTRAPMENT, THE MASK OF ZORRO, THE PIANIST och DANSAR MED VARGAR)

- Kathryn Morris (MINORITY REPORT, A.I. och SCREENPLAY).

Filmerna (åtta stycken förnärvarande) är bl.a. regisserde av:

- Toni Scott (som tidigare bl.a. gjort TOP GUN, SPY GAMES, ENEMY OF THE STATE, TRUE ROMANCE, DAYS OF THUNDER och THE FAN...)

- Joe Carnaham (mest känd för att vara skicklig trailer-regissör)

- John Woo (WINDTALKERS, MISSION IMPOSSIBLE 2, FACE/OFF och BROKEN ARROW).

Och som en av producenterna hittar vi inte mindre än Riddley Scott (ALIEN, BLADERUNNER, GLADIATOR, HANNIBAL, BLACK HAWK DOWN och BLACK RAIN).

Vad allt handlar om ?!
Jo, det är cool reklam för BMWs nya sportbil Z4 !

Varje film är ca. 7-10 min. lång och kan ses i QT, Windows Mediaplayer eller RealPlayer.
Tips: ladda ner filmen så får ni se den i mullrigt ljud och stor bild. De är faktiskt riktigt coola...!

[ 30 November 2002, 15:32: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson:
Tips: ladda ner filmen så får ni se den i mullrigt ljud och stor bild. De är faktiskt riktigt coola...!

Man kan väl bara ladda ner dom i .wmp-format? Media Player är så segt på min maskin och jag skulle helst haft dom i Quicktime. Men i Quicktime finns dom väl bara som strömmande?

Jag har då laddat ner nästan alla filmer i Quicktime.

Jag var inne igen för att dubbelkolla men jag hittar ingen nedladdningsbar Quicktime, bara strömmande. Har dom tagit bort det eller är det undangömt nånstans?

• Medlem
  • 2002-11-30 22:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
Jag var inne igen för att dubbelkolla men jag hittar ingen nedladdningsbar Quicktime, bara strömmande. Har dom tagit bort det eller är det undangömt nånstans?

Av någon anledning är det bara amerikaner som skall komma åt QT-filmerna. Ladda ner "enhanced films" från den amerikanska delen av siten.

Det var länge sedan jag var där, Alla äldre Filmer gick att laddaner med ett speciellt program som bara fungerade för Mac OS 9. De nya får man ladda ner här:

3 filmer

Ah, strålande. Alla filmer är tillgängliga utom en i "Enhanced"-format, alltså nedladdningsbar Quicktime.

Där fick man för att man var en god Internetmedborgare och valde den europeiska siten.

1
Bevaka tråden