Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittshantering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket typsnittshanteringsprogram rekommenderar ni som arbetar mycket med sånt? Det måste fungera på Mac OS X.2.4.

Mvh
Peter Karlsson

Det finns ingen riktigt bra men den jag föredrar även om den int är perfekt är Suitcase X.

Om du vill ha det som en Daemon (vars databas inte måste vara öppet hela tiden i ett programfönster) så rekomenderar jag FontReserve. LIte segt dock när du skall lägga till typsnitt och så. Men saker man kan leva med.

Suitcase har det bästa GUIet.

Vad är fördelar/nackdelar med Font Reserve om man jämför med Suitcase?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
Vad är fördelar/nackdelar med Font Reserve om man jämför med Suitcase?

Personligen så ser jag bara en nackdel. Gränsittet för att lägga till typsnitt är inte lika intutivt som i Suitcase. Något segare också i gränsittet.
Men annars vet jag inte om jag skall vara ärlig.

Fördelen är väl att du slipper ha programet öppet hela tiden. Utan det fungerar mer som ATM Delux i Classic MacOS.

[ 04. mars 2003, 19:34: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

  • Medlem
  • 2003-03-04 20:07

Jag har gjort en mindre genomgång av de befintliga programmen och kommit fram till att FontReserve fungerar bäst för mig. Det verkar stabilt, är snabbt och fungerar utmärkt med Classic (OS X Classic). Suitcase har jag använt, men bestämde mig för att inte uppgradera pga av helt sjukt dåligt stöd för Classic. Själva skulle de nog hävda att den har "features", medans jag bara ser buggar...

Alla program har demoversioner, som man kan testa fullt ut. Bara att prova med andra ord.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-03-05 00:11

Min röst faller på Suitcase 10.2. Jag tycker att den fungerar ypperligt både i X, os9 och classic. Den har även plugins för Quark Xpress, Indesign och Illustrator för autoaktivering. Helt transparent mot classicläget.

Som sagt finns den som demo, så ladda ner och prova vettja.

Vilka typsnitt måste absolut finnas i fontmappen under bibliotek och system i OSX?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Annika P:
Vilka typsnitt måste absolut finnas i fontmappen under bibliotek och system i OSX?

Det har varit uppe förut, kolla i den här tråden eller i den här tråden.

1
Bevaka tråden