Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Citroën och Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-06 00:21

Har funderat på andra prylar som har Macliknande filosofi. Citroën t ex: Annorlunda design och teknik som ofta är milsvitt bättre än och år före konkurenterna men som ibland floppar både tekniskt och framför allt ekonomiskt. Fanatiska användare som inte kan tänka sig något annat.

Själv är jag inne på min tredje Cittra och femtioelfte Mac och kan absolut inte tänka mig att byta till Volvo eller PC.

• Medlem
  • 2001-11-06 01:55

Visst! Själv har jag ingen bil alls nu, men har haft ett par Citror, Skulle gärna vilja ha en gammal DS, coolare bil får man leta efter http://images.google.com/images?num=20&hl=en&imgsafe=off&q=citroen+ds&spell=1 Det står en ny C5 på gården, jävla läcker bil http://images.google.com/images?num=20&hl=en&imgsafe=off&q=citroen+c5&btnG=Google+Search

Nä, jag har många gånger tänkt i dina banor, att Citroën är en Maccig bil...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-06 11:16

Kom på ytterligare en likhet mellan Citroën och Mac. Dom mår båda bra av en omstart då och då. Centrallåset på min Xantia hade slutat fungera. Såg ett tips på ett diskusionsforum att man skulle dra ur sladden till IR mottagaren och sätta i den igen. Se det räddade mig från en troligen skyhög verkstadsräkning.

Citat:

Skapades ursprungligen av: István:
Har funderat på andra prylar som har Macliknande filosofi. Citroën t ex: Annorlunda design och teknik som ofta är milsvitt bättre än och år före konkurenterna men som ibland floppar både tekniskt och framför allt ekonomiskt. Fanatiska användare som inte kan tänka sig något annat.

Själv är jag inne på min tredje Cittra och femtioelfte Mac och kan absolut inte tänka mig att byta till Volvo eller PC.

Aldrig ägt en Cittra och hoppas innerligt slippa!

• Medlem
  • Nacka
  • 2001-11-07 09:04

Är inte SAAB en macapplikation i bilvärlden? MacCar s a s...

Citat:

Är inte SAAB en macapplikation i bilvärlden? MacCar s a s...

Jo, snygg design och bra säkerhet. Bilvärldens Mac OS X.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-07 11:02

Men utomlands ses ju Saab som mångs ser på Citroën i Sverige. God design, egna lösningar och lite udda.

Citat:

Aldrig ägt en Cittra och hoppas innerligt slippa!

Så brukar ju PC användare säga om Mac också.
Med andra ord ytterligare en likhet.

Cittror är ju underbara! Men själv har jag mest bara kört en Citroën som snarare påminner om en IBM RS än en Mac... Citroën C25! Saknar den lite ibland, de där kubikmetrarna var bra att lasta prylar i. Dessutom gav det ju pondus att sitta en meter ovanför alla andra i trafiken

Fast egentligen håller jag inte med om att Volvo skulle vara som PC, för volvobilar håller ju iaf (ok, inte 480 ES då). Polski Fiat och Marutti är mer pc-lika; fullständigt själlösa och med hårdvara som håller nån månad åt gången...

1
Bevaka tråden